Η κατασκευή υδατοδρομίου στην Αιδηψό είναι προς την σωστή κατεύθυνση, αλλά δεν θα έλυνε το πρόβλημα

Η κατασκευή υδατοδρομίου στην Αιδηψό είναι προς την σωστή κατεύθυνση, αλλά δεν θα έλυνε το πρόβλημα διότι θα εξυπηρετούσε πτήσεις εσωτερικού και επομένως δεν θα διευκόλυνε την άφιξη επισκεπτών από το εξωτερικό. Επιπρόσθετα και η βελτίωση/ νέα χάραξη του οδικού δικτύου (ένα έργο τεράστιας αξίας για την βελτίωση του βιοτικού επιπέδου των κατοίκων της περιοχής) δεν θα επέφερε σημαντική αύξηση των επισκεπτών από το εξωτερικό.

Άρα επιγραμματικά η κατασκευή είναι επιβεβλημένη για τους κάτωθι λόγους:

– Συγκριτικά κατασκευή χαμηλού κόστους (η μορφολογία της Β. Εύβοια διευκολύνει την επιλογή κατάλληλης τοποθεσίας), με χαμηλό κόστος λειτουργίας.

– Ύπαρξη έτοιμων υποδομών διαμονής (ξενοδοχεία, ενοικιαζόμενα δωμάτια, εξοχικές κατοικίες), οι οποίες αποτελούν απαραίτητη προϋπόθεση για προσέλκυση αεροπορικών εταιρειών. Αριθμός Ξενοδοχείων και Κάμπινγκ στην Β. Εύβοια από ιστοσελίδα Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος.

– Σημαντικότατη αύξηση των τουριστών, με άνοιγμα σε νέες αγορές από το εξωτερικό όπως Γερμανία, Αγγλία, Γαλλία Ιταλία Ρωσία (θρησκευτικός Τουρισμός- Άγιος Ιωάννης ο Ρώσος) και παράλληλη διεύρυνση της τουριστικής περιόδου, λόγω μείωσης του κόστους και του χρόνου μεταβίβασης στην Β. Εύβοια από το εξωτερικό.

– Περιορισμός της ανεργίας και αύξηση κύκλου εργασιών στον κατασκευαστικό κλάδο.

– Διευκόλυνση της ανάπτυξης θαλάσσιου τουρισμού, διότι τα λιμάνια της Β. Εύβοιας θα χρησιμοποιούνται σαν αφετηρία προς Σποράδες και Αιγαίο.

– Προστιθέμενη αξία όλων των ακινήτων του δημοσίου (Συγκρότημα Υδροθεραπευτήριο Αιδηψού) και των ιδιωτών.

– Αυξάνεται η ανταγωνιστικότητα της περιοχής συγκριτικά με άλλα μέρη του εξωτερικού, εφόσον θα μειωθεί το κόστος και ο χρόνος μεταβίβασης, ενώ η Εύβοια από «σταθμός» μετατρέπεται σε αυτόνομος «προορισμός». Αναβαθμίζεται το brand/ φήμη του όρου «Evia Island».

– Ένα Α/Δ στην Β. Εύβοια θα εξελισσόταν σε πύλη εισόδου από το εξωτερικό προς τα νησιά της Σκοπέλου και της Αλοννήσου μέσω του λιμανιού του Μαντουδίου στο Κυμάσι.

– Ένταξη της νήσου Εύβοια στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη με θεματικό τουρισμό (ιαματικό/ θρησκευτικό) και συμβολή στην αύξηση του Α.Ε.Π. της Ελλάδος.

– Παράλληλα με την κατασκευή ενός νέου οδικού άξονα, (μελέτη παρουσιάσθηκε πρόσφατα στον Πρωθυπουργό από Επιτροπή Κου Μπένου) στον ορεινό όγκο του Παγόντα, είναι βέβαιο πως ένα Α/Δ στην Β. Εύβοια θα καλύπτει και κατοίκους της κεντρικής Εύβοιας (Χαλκίδα).

– Χρήση του αεροδρομίου από πυροσβεστικά αεροσκάφη και Ε/Π του ΕΚΑΒ για μεταστάθμευση και άμεση διαθεσιμότητα. – Χρήση της Εύβοιας από πολίτες της Β. Ευρώπης ως τόπος μόνιμης ή εξοχικής κατοικίας, όπως παρατηρείται σε Πελοπόννησο και Κρήτη. – Σε συνδυασμό με την λειτουργία υδατοδρομίου στην Αιδηψό, μετατρέπεται η Β. Εύβοια σε κόμβο προς τα νησιά Β. Αιγαίου και Σποράδων.

– Η μεγάλη προσφορά δωματίων από τα ξενοδοχεία της Β. Εύβοιας και η μηδαμινή ζήτηση από το εξωτερικό έχουν μετατρέψει την περιοχή σε έναν από τους φθηνότερους προορισμούς στην Ελλάδα. Επομένως το χαμηλό κόστος διακοπών σε συνδυασμό με τις ομορφιές της περιοχής θα ήταν η απόλυτη εγγύηση στην αθρόα προσέλκυση ξένων τουριστών.

– Διαχρονικό οικονομικό αποτύπωμα στον κλάδο του τουρισμού καθώς από το εν λόγω έργο θα επωφεληθούν και οι επόμενες γενιές. – Από στοιχεία του συλλόγου Ενοικιαζόμενων Δωματίων Ευβοίας στην Β. Εύβοια εκτός από τα ξενοδοχεία δραστηριοποιούνται και 630 μικρές επιχειρήσεις ενοικιαζόμενων δωματίων, επομένως το όφελος από την λειτουργία ενός αεροδρομίου διαχέεται σε όλη την τοπική κοινωνία.

– Τέλος δεν υφίσταται ο περιορισμός των 100χλμ από το Αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος στα Σπάτα. Η απόσταση μεταξύ Σπάτα και Μαντούδι είναι 100χλμ, επομένως δύναται να κατασκευαστεί βορειότερα του Μαντουδίου αλλά υπάρχει ο περιορισμός των 100χλμ από το Α/Δ της Σκιάθου.

– Το ξενοδοχειακό συγκρότημα ꞌClub Medꞌ στο Γρεγολίμανο ήδη χρησιμοποιεί το αεροδρόμιο της Αγχιάλου με πτήσεις τσάρτερ (500 άτομα εβδομαδιαίως από Μάιο έως Οκτώβριο), επομένως ένα Α/Δ στη Β. Εύβοια με το καλημέρα θα είχε έτοιμη «πελατεία».

– Η κατασκευή αεροδρομίου θα έδινε νέα δυναμική στην περιοχή και ευκαιρίες αξιοποίησης ιστορικών κτιρίων όπως τα ξενοδοχεία «Αίγλη» και «ΗΡΑΚΛΕΙΟΝ» στα Λουτρά Αιδηψού, τα οποία παραμένουν κλειστά εδώ και πολλά χρόνια. Επίσης θα αναμενόταν ανάσχεση της απαξίωσης πολλών επιχειρήσεων στην Β. Εύβοια.

Αξιοσημείωτο είναι, ότι ακόμη και πριν από την περίοδο των πυρκαγιών διατίθονταν προς πώληση περισσότερα από 30 ξενοδοχεία στην περιοχή, αριθμός ρεκόρ για όλη την Ελλάδα. Από όλα τα ανωτέρω εύκολα διαπιστώνεται ότι χωρίς την κατασκευή Α/Δ η Β. Εύβοια είναι καταδικασμένη σε μικρή τουριστική σεζόν με περιορισμένο αριθμό τουριστών αποκλειστικά από την ελληνική αγορά. Επομένως όλες οι μελέτες για την τουριστική ανάπτυξη της Β. Εύβοιας πρέπει να έχουν ως παραδοχή την κατασκευή αεροδρομίου, διαφορετικά δεν πρόκειται να επιτευχθεί τίποτα αξιόλογο με όσα άλλα περιφερειακά έργα αν ολοκληρωθούν.

Πρέπει επιτέλους και η Βόρεια Εύβοια να αποκτήσει υποδομές ώστε να υποδεχτεί εκατοντάδες χιλιάδες τουρίστες όπως γίνεται και στην υπόλοιπη Ελλάδα και να συμβάλει στην αύξηση του Α.Ε.Π. της χώρας και στην βελτίωση του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών.

Υπουργείο Πολιτισμού: Ξεκινούν σήμερα οι αιτήσεις για τις θέσεις στην Εφορεία Αρχαιοτήτων Ευβοίας
1.650 υπάλληλοι πρόκειται να προσληφθούν σε υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού.Την έγκρισή του για την πρόσληψη 1.650 υπαλλήλων έδωσε το Υπουργείο Πολιτισμού – Δείτε σε ποιες υπηρεσίες και ποιες περιοχές

Σήμερα, Δευτέρα 28/3 και ώρα 8:00 π.μ. αρχίζει η υποβολή των αιτήσεων και λήγει την 7/4/2022 ημέρα Πέμπτη και ώρα 8:00 π.μ.

Σύμφωνα με απόφαση που δημοσιεύθηκε στο πρόγραμμα «ΔΙΑΥΓΕΙΑ» 10 μουσεία και 55 Εφορείες Αρχαιοτήτων ενισχύονται με νέο προσωπικό.

Θα επιλεγούν υποψήφιοι Τεχνολογικής, Δευτεροβάθμιας και Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης των εξής ειδικοτήτων:

Το νέο προσωπικό θα υπογράψει επτάμηνη σύμβαση εργασίας.

Θέσεις ανά υπηρεσία:

206 Εφορεία Αρχαιοτήτων Πόλης Αθηνών

19 ΕΦΑ Αιτωλοακαρνανίας και Λευκάδος

32 ΕΦΑ Ανατολικής Αττικής

49 ΕΦΑ Αργολίδος

6 ΕΦΑ Αρκαδίας

8 ΕΦΑ Άρτας

17 ΕΦΑ Αχαΐας

12 ΕΦΑ Βοιωτίας

4 ΕΦΑ Γρεβενών

5 ΕΦΑ Δράμας

19 ΕΦΑ Δυτικής Αττικής

104 ΕΦΑ Δωδεκανήσου

17 ΕΦΑ Έβρου

13 ΕΦΑ Ευβοίας

7 ΕΦΑ Ζακύνθου

72 ΕΦΑ Ηλείας

42 ΕΦΑ Ημαθίας

68 ΕΦΑ Ηρακλείου

5 Εφορεία Αρχαιοτήτων Θεσπρωτίας

13 Εφορεία Αρχαιοτήτων Ιωαννίνων

21 Εφορεία Αρχαιοτήτων Καβάλας Θάσου

5 Εφορεία Αρχαιοτήτων Καβάλας Καρδίτσας

4 Εφορεία Αρχαιοτήτων Καστοριάς

31 Εφορεία Αρχαιοτήτων Κέρκυρας

10 Εφορεία Αρχαιοτήτων Κεφαλληνίας

9 Εφορεία Αρχαιοτήτων Κιλκίς

5 Εφορεία Αρχαιοτήτων Κοζάνης

42 Εφορεία Αρχαιοτήτων Κορινθίας

78 Εφορεία Αρχαιοτήτων Κυκλάδων

24 Εφορεία Αρχαιοτήτων Λακωνίας

14 Εφορεία Αρχαιοτήτων Λάρισας

20 Εφορεία Αρχαιοτήτων Λασιθίου

8 Εφορεία Αρχαιοτήτων Λέσβου

10 Εφορεία Αρχαιοτήτων Μαγνησίας

23 Εφορεία Αρχαιοτήτων Μεσσηνίας

8 Εφορεία Αρχαιοτήτων Ξάνθης

18 Εφορεία Αρχαιοτήτων Πειραιώς και Νήσων

12 Εφορεία Αρχαιοτήτων Πέλλας

2 Εφορεία Αρχαιοτήτων Περιφέρειας Θεσσαλονίκης

21 Εφορεία Αρχαιοτήτων Περιφέρειας Πιερίας

28 Εφορεία Αρχαιοτήτων Πόλης Θεσσαλονίκης

15 Εφορεία Αρχαιοτήτων Πρέβεζας

14 Εφορεία Αρχαιοτήτων Ρεθύμνου

7 Εφορεία Αρχαιοτήτων Ροδόπης

22 Εφορεία Αρχαιοτήτων Σάμου Ικαρίας

14 φορεία Αρχαιοτήτων Σερρών

5 Τρικάλων

8 Φθιώτιδος και Ευρυτανίας

5 Φλώρινας

51 Φωκίδος

20 Χαλκιδικής και Αγίου Όρους

15 Χανίων

8 Χίου

7 – Παλαιοανθρωπολογίας Σπηλαιολογίας

5 – Εναλίων Αρχαιοτήτων

103 – Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

13 – Μουσείο Ασιατικής Τέχνης Κέρκυρας

4 Επιγραφικό Μουσείο

46 Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο

67 Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου

34 Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης

58 Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού και Λευκός Πύργος

5 Νομισματικό Μουσείο

8 Μουσείο Νεώτερου Ελληνικού Πολιτισμού

3 Μουσείο Ελληνικών Λαϊκών Μουσικών Οργάνων “Φοίβος Ανωγειανάκης” -Κέντρο Μουσικολογίας