Θραύση κάνουν στην αγορά τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, αλλά και οι απάτες με θύματα τόσο το δημόσιο, όσο και τους υποψήφιους αγοραστές. Τα «κόλπα» που χρησιμοποιούν οι επιτήδειοι είναι πολλά, αλλά 1 στις 3 πωλήσεις που ελέγχθηκαν από την ΑΑΔΕ αποκάλυψαν απάτη αποφυγής πληρωμής του ΦΠΑ.πως αναδεικνύει με παρέμβασή του ο Σύνδεσμος των Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, οι τελωνειακές αρχές εντόπισαν σωρεία κρουσμάτων φοροδιαφυγής σε πολύ υψηλό ποσοστό εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.
Το 2021, στο εννιάμηνο 1/4 – 31/12, τα ελληνικά τελωνεία ζήτησαν στοιχεία από τις τελωνειακές αρχές των χωρών για εκατοντάδες αυτοκίνητα που εισήχθησαν από αυτές. Και αποκαλύφθηκε ότι σε ποσοστό 34,2% δεν είχε ο οφειλόμενος ΦΠΑ.
Το μέσο πρόστιμο που καταλογίστηκε ανά όχημα στις περιπτώσεις αυτές ήταν 6.011 ευρώ. Για κακή τύχη όμως των αγοραστών, όταν αποκαλυφθούν τελωνειακές παραβάσεις, τα οφειλόμενα πρόστιμα βαρύνουν το όχημα και, ως εκ τούτου, το νέο ιδιοκτήτη τους.
Αν δηλαδή ένας πελάτης αγοράσει ένα αυτοκίνητο για το οποίο ο εισαγωγέας έμπορος μεταχειρισμένων έχει διαπράξει φοροδιαφυγή /λαθρεμπορία στο τελωνείο και αυτό ανακαλυφθεί μεταγενέστερα, το όχημα δεσμεύεται από το κράτος, έως ότου να εξοφληθούν όλα τα πρόστιμα και να τελεσιδικήσουν τα ένδικα μέσα.
Σύμφωνα με τον ΣΕΑΑ μάλιστα, αν τυχόν ο τελωνισμός πραγματοποιήθηκε (εικονικά από τους επιτήδειους) στο όνομα του αγοραστή, τότε τα πράγματα είναι ακόμη χειρότερα για αυτόν, αφού το τελωνείο στρέφεται μόνον εναντίον του και όχι κατά του κυκλώματος που διέπραξε την δασμοαποφυγή.
«Απάτη» 1 στα 3 μεταχειρισμένα ΙΧ – Για ποιους χτυπά «καμπάνα»Θραύση κάνουν στην αγορά τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, αλλά και οι απάτες με θύματα τόσο το δημόσιο, όσο και τους υποψήφιους αγοραστές. Τα «κόλπα» που χρησιμοποιούν οι επιτήδειοι είναι πολλά, αλλά 1 στις 3 πωλήσεις που ελέγχθηκαν από την ΑΑΔΕ αποκάλυψαν απάτη αποφυγής πληρωμής του ΦΠΑ.
Όπως αναδεικνύει με παρέμβασή του ο Σύνδεσμος των Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, οι τελωνειακές αρχές εντόπισαν σωρεία κρουσμάτων φοροδιαφυγής σε πολύ υψηλό ποσοστό εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.
Το 2021, στο εννιάμηνο 1/4 – 31/12, τα ελληνικά τελωνεία ζήτησαν στοιχεία από τις τελωνειακές αρχές των χωρών για εκατοντάδες αυτοκίνητα που εισήχθησαν από αυτές. Και αποκαλύφθηκε ότι σε ποσοστό 34,2% δεν είχε ο οφειλόμενος ΦΠΑ.
Το μέσο πρόστιμο που καταλογίστηκε ανά όχημα στις περιπτώσεις αυτές ήταν 6.011 ευρώ. Για κακή τύχη όμως των αγοραστών, όταν αποκαλυφθούν τελωνειακές παραβάσεις, τα οφειλόμενα πρόστιμα βαρύνουν το όχημα και, ως εκ τούτου, το νέο ιδιοκτήτη τους.
Αν δηλαδή ένας πελάτης αγοράσει ένα αυτοκίνητο για το οποίο ο εισαγωγέας έμπορος μεταχειρισμένων έχει διαπράξει φοροδιαφυγή /λαθρεμπορία στο τελωνείο και αυτό ανακαλυφθεί μεταγενέστερα, το όχημα δεσμεύεται από το κράτος, έως ότου να εξοφληθούν όλα τα πρόστιμα και να τελεσιδικήσουν τα ένδικα μέσα.
Σύμφωνα με τον ΣΕΑΑ μάλιστα, αν τυχόν ο τελωνισμός πραγματοποιήθηκε (εικονικά από τους επιτήδειους) στο όνομα του αγοραστή, τότε τα πράγματα είναι ακόμη χειρότερα για αυτόν, αφού το τελωνείο στρέφεται μόνον εναντίον του και όχι κατά του κυκλώματος που διέπραξε την δασμοαποφυγή.