Την ώρα που η διεθνής αγορά κρουαζιέρας είναι έτοιμη να επανεκκινήσει, προσπαθώντας να βγει από τα απόνερα της πανδημίας COVID-19, η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία – σε συνδυασμό με την ενεργειακή κρίση – φέρνει νέες ανησυχίες στους επαγγελματίες του θαλάσσιου τουρισμού.Ήδη, υπάρχουν αλλαγές στα προγραμματισμένα ταξίδια μεγάλων εταιρειών – μελών της Διεθνούς Ένωσης Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA) με τα περισσότερα δρομολόγια που περιλαμβάνουν στάσεις στις πληγείσες περιοχές να μην προβλέπεται να ξεκινούν πριν από τα τέλη της άνοιξης – αρχές του καλοκαιριού.Την ίδια ώρα, σε διαδικασία επαναξιολόγησης βρίσκονται τα τρέχοντα δρομολόγια με πολλές εταιρείες να εξετάζουν την προσωρινή αποχώρησή τους από τη Βαλτική και τη Μαύρη Θάλασσα όπως προηγήθηκε με τις Carnival, Royal Caribbean, Oceania Cruises, Norwegian Cruise Lines και Atlas Ocean Voyages.Ιδιαίτερα κρίσιμες για την τουριστική κίνηση κρίνει τις γεωπολιτικές εξελίξεις ο Θεόδωρος Κόντες, πρώην πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ) και διευθυντής της Majestic International Cruises, θεωρώντας πως ο κλάδος δεν έχει ανακάμψει από την πανδημία.Αυτό που βλέπει είναι ότι ο πληθωρισμός των ευρωπαϊκών χωρών, οι υπερβολικές αυξήσεις προμηθειών, καυσίμων και λιπαντικών ταρακουνούν την τουριστική βιομηχανία και τις ναυτιλιακές εταιρείες σε παγκόσμιο επίπεδο και παράλληλα επηρεάζουν αρνητικά την ψυχολογία του ταξιδιώτη.Για την ώρα δεν έχουμε υπολογίσει ακυρώσεις, όμως φοβόμαστε πως οι νέες τροποποιήσεις θα φέρουν ανησυχία στους ταξιδιώτες οι οποίοι μπορεί να προτιμήσουν να αναβάλουν το ταξίδι τους για το 2023» λέει .