Το σχέδιο προώθησης της ρωσικής προπαγάνδας στην Ελλάδα μέσω ενός τηλεοπτικού δικτύου που επιχειρήθηκε να συσταθεί το 2015 όταν η τότε κυβέρνηση σχεδίαζε και τη δημιουργία του λεγόμενου ΣΥΡΙΖΑ channel αποκαλύπτει η απόφαση του περιφερειακού δικαστηρίου της Νέας Υόρκης βάσει της οποίας συνελήφθη Aμερικανός παραγωγός στο πλαίσιο των οικονομικών κυρώσεων που λαμβάνουν οι ΗΠΑ κατά του Πούτιν και των συνεργατών του. Πρόκειται για τον Τζον Χάνικ ο οποίος από το 2014 εκπροσωπούσε Ρώσο Ολιγάρχη και είχε έρθει στην Ελλάδα. Ποιος ήταν ο Έλληνας συνεργάτης και ποιο το δίκτυο με το οποίο είχε τις επαφές και ποιος ο διευθυντής.Σύμφωνα με το περιφερειακό δικαστήριο της Νέας Υόρκης, την υπόθεση τη χειρίζεται το FBI, o παραγωγός ήταν μετά το 2013 συνεργάτης του Ρώσου ολιγάρχη, στενού φίλου του Βλάντιμιρ Πούτιν και πρωτεργάτη στην υπόθεση προσάρτησης της Κριμαίας το 2014, Κονσταντίν Μαλοφέεβ και είχε αναλάβει τη διαδικασία εύρεσης δικτύων προκειμένου να προωθηθεί η ρωσική προπαγάνδα στην Ελλάδα και την Βουλγαρία.Το 2014 είχε έρθει σε συνεργασία με Έλληνες που στη συνέχεια προχώρησαν στη δημιουργία του δικτύου Hellasnetwork στόχος του οποίου ήταν η συνένωση περιφερειακών σταθμών με επικεφαλής τον εφοπλιστή Γιάννη Καραγεώργη. Με βάση τις ανακοινώσεις που είχαν γίνει τον Δεκέμβριο του 2015 για την παρουσίαση του δικτύου Γενικός Διευθυντής ήταν τότε ο Κώστας Βαξεβάνης.Ο Τζόν Χάνικ εκπροσωπώντας τα συμφέροντας του Ρώσου ολιγάργη είχε αναλάβει ουσιαστικά την ρωσική προπαγάνδα και τη διείσδυση της στην Ελλάδα. Υπήρξε επί σειρά ετών συνεργάτης του Fox News του τηλεοπτικού δικτύου που στις ΗΠΑ ήταν βασικός υποστηρικτής του Ντόναλντ Τραμπ.Στην Ελλάδα όπως αναφέρει το κατηγορητήριο η συνεργασία του με το ελληνικό δίκτυο, παράλληλα με αυτή με το ρωσικό που ανήκε στον Μαλοφέεβ τον είχε οδηγήσει, έναν μήνα πριν τις ανακοινώσεις, να στείλει μήνυμα στο οποίο ανέφερε πως αποτελεί μοναδική ευκαιρία για την προώθηση των ρωσικών θέσεων και απόψεων στη χώρα μας.Η σύλληψη του στο Λονδίνο λίγες ημέρες μετά τις ανακοινώσεις Μπάιντεν και τη δημιουργία της ειδικής ομάδας που θα αναλάβει να βρει τα περιουσιακά στοιχεία των στενών συνεργατών του Πούτιν δείχνει ότι οι εξελίξεις σε ανάλογες υποθέσεις θα είναι ραγδαίες ανεξαρτήτως της χώρας που αυτά βρίσκονται.Όπως αποκαλύπτεται από το υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ η υπόθεση αφορά την «εγκαθίδρυση τηλεοπτικών δικτύων στη Ρωσία τη Βουλγαρία και την Ελλάδα». Τον ρόλο είχε αναλάβει ο Τζόν Χάνικ που συνελήφθη στο Λονδίνο. Η ανακοίνωση του αμερικανικού υπουργείου αφορά στο τηλεοπτικό δίκτυο Hellasnet που δημιουργήθηκε στην Ελλάδα και στην οποία ο αμερικανικής καταγωγής δημοσιογράφος – παραγωγός ήταν στο αρχικό του διοικητικό συμβούλιο ενώ ιδιοκτήτης ήταν ο εφοπλιστής Γιάνης Καραγεώργης.Γενικός Διευθυντής καθώς και υπεύθυνος του ενημερωτικού προγράμματος ήταν τότε ο δημοσιογράφος Κώστας Βαξεβάνης.Τον Δεκέμβριο του 2015 σε μια μεγάλη εκδήλωση είχε παρουσιαστεί το εν λόγω τηλεοπτικό δίκτυο καθώς και οι στόχοι τους. Οι υπηρεσίες των ΗΠΑ στο κατηγορητήριο αναφέρονται στη δράση του Χάνικ για τον οποίο γράφουν πως «εργάστηκε για λογαριασμό του Μαλοβέεφ για τη συγκρότηση και λειτουργία ενός ελληνικού τηλεοπτικού δικτύου».Ο αμερικανός εισαγγελέας Damian Williams σημειώνει πως με εντολή του Ρώσου ολιγάρχη ο Χάνικ βρέθηκε στην Ελλάδα το 2015 και το 2016. Πληροφορίες όμως αναφέρουν ότι ήταν στη χώρα μας στο πλαίσιο συνεννοήσεων από το 2014. Στο κατηγορητήριο περιλαμβάνεται και ενημέρωση που είχε στείλει ο Χάνικ στον Μαλοβέεφ και στην οποία τόνιζε πως το δίκτυο στην Ελλάδα θα αποτελούσε «ευκαιρία για την λεπτομερή παρουσίαση της ρωσικής οπτικής γωνίας στην ελληνική τηλεόραση».«Ο Χάνικ εν γνώσει του επέλεξε να βοηθήσει τον Μαλοβέεφ να διασπείρει τα αποσταθεροποιητικά του μηνύματα εγκαθιδρύοντας, ή επιχειρώντας να εγκαθιδρύσει τηλέοπτικά δίκτυα στη Ρωσία τη Βουλγαρία και την Ελλάδα κατά παράβαση των κυρώσεων» σημειώνει ο εισαγγελέας των ΗΠΑ. Αφορά τις κυρώσεις που είχαν επιβληθεί από τις ΗΠΑ στη Ρωσία για την Κριμαία.Άλλωστε, περιγράφεται και από το αμερικανικό Υπουργείο Δικαιοσύνης και το FBI, ο Ρώσος ολιγάρχης Μαλοβέεφ ήταν μεταξύ άλλων και ένα από τα πρόσωπα – «κλειδιά» για τη χρηματοδότηση των ρωσικών αποσχιστικών δράσεων και δυνάμεων στην Κριμαία και το Ντονμπάς το 2014.Ο Ρώσος ΟλιγάρχηςΟ Ρώσος ολιγάρχης ήταν κουμπάρος με τον Γιάννη Καραγεώργη. Μάλιστα εξ αιτίας των αμερικανικών απαγορεύσεων δεν μπορούσε να ταξιδέψει στην Ελλάδα για να παραστεί στο μυστήριο. Αποτέλεσμα ο γάμος να γίνει στη Ρωσία με τους καλεσμένους να μεταφέρονται με ναυλωμένο αεροσκάφος. Μεταξύ αυτών και ο Πάνος Καμμένος.Ο Πάνος Καμμένος άλλωστε πούλησε την Mercedes του Αμίν Νταντά που είχε στη διάθεσή του στον Γιάννη Καραγεώργη έναντι του ποσού των 100 000 ευρώ.Ο Μαλοφέεβ δεν είναι απλά ένας Ρώσος ολιγάρχης. Είναι και ένας εκ των ιδεολογικών καθοδηγητών ακραίων εθνικών θέσεων που βρίσκεται δίπλα στον Βλαντιμίρ Πούτιν έχοντας ιδιαίτερη θέση και στη διαδικασία προσάρτησης της Κριμαίας.Ο Τζον Χάνικ βρέθηκε δίπλα του. Είχε πει ψέματα πέρυσι στις αρμόδιες αμερικανικές αρχές όταν και είχε ανακριθεί στο πλαίσιο έρευνας που βρίσκεται σε διαρκή εξέλιξη αναφορικά με τις διαδικασίες παράκαμψης των κυρώσεων που χρησιμοποιούν οι Ρώσοι ανά τον κόσμο. Η σύλληψη του ανοίγει μια νέα σελίδα στο πως οι Ρώσοι επιχειρούν να προωθήσουν την προπαγάνδα τους στα Βαλκάνια και σε άλλες χώρες.UNITED STATES DISTRICT COURTSOUTHERN DISTRICT OF NEW YORK- – – – – XUNITED STATES OF AMERICA SEALED INDICTMENT-v.- 21 Cr.JOHN BANICK,a/k/a “Jack Banick,”Defendant.- XCOUNT ONE(Violation of the International Emergency Economic Powers Act)The Grand Jury charges:The I)efendant1. JOHN BANICK, a/k/a “Jack Banick,” the defendant, isa United States citizen. From in or around 1996 through in oraround 2011, BANICK worked as a producer for a United States cabletelevision network located in New York, New York. Thereafter, fromin or about 2013 through in or about 2017, BANICK worked in supportof the efforts of a Russian national who was subjected to economicsanctions as of December 2014, to establish and develop mediaoutlets in Russia, Greece, Bulgaria, and elsewhere.The International Emergency Economic Powers Act and the RelevantSanctions Orders and Regulations2. The International Emergency Economic Powers Act(“IEEPA”), codified at Title 50, United States Code, Sections 1701-1708, confers upon the President authority to deal with unusualand extraordinary threats to the national security and foreign.policy of the United States. Section 1705 provides, in part, that”[i] t shall be unlawful for a person to violate, attempt toviolate, conspire to violate, or cause a violation of any license,order, regulation, or prohibition issued under this chapter.” 50U.S.C. § 1705(a).3. In 2014, pursuant to his .authorities under theIEEPA, the President issued Executive Order 13,660, which declareda national emergency with respect to the situation in Ukraine. Toaddress this national emergency, the President blocked allproperty and interest in property that were then or thereaftercame within the United States or the possession or control of anyUnited States person, of individuals determined by the Secretaryof the Treasury to meet one or more enumerated criteria. Thesecriteria include, but are not limited to, individuals determinedto be responsible for or complicit in, or who, engage in, actionsor policies that threaten the peace, security, stability,sovereignty, or territorial integrity of Ukraine; or whomaterially assist, sponsor, or provide financial, material, ortechnological support for, or goods or services to, individuals orentities engaging in such activities. Executive Order 13,660prohibits, among other· things, the making of any contribution orprovision of funds, goods, or services by, to, or for the benefitof any person whose property and interests in property are blocked,and the receipt of any contribution or provision of funds, goods, or services from any such person.4. The national emergency declared in Executive Order13,660 with respect to the situation in Ukraine has remained incontinuous effect since 2014, and was most recently continued onMarch 2, 2021.5. The President twice expanded the scope of thenational emergency declared in Executive Order 13,660, through:(1) Executive Order 13,661, issued on March 16, 2014, whichaddresses the actions and policies of the Russian Federation withrespect to Ukraine, including the deployment of Russian_ Federationmilitary forces in the Crimea region of Ukraine; and (2) ExecutiveOrder 13,662, issued on March 20, 2014, which addresses the actionsand policies of the Government of the Russian Federation, includingits purported annexation of Crimea and its use of force in Ukraine.Executive Orders 13,-660, 13,661, and 13,662 are collectivelyreferred to as the “Ukraine-Related Executive Orders.”6. The Ukraine-Related Executive Orders authorized theSecretary of the Treasury to take such actions, including thepromulgation of rules and regulations, and to employ all powersgranted to the President under the IEEPA, as may be necessary tocarry out· the purposes of those orders. The Ukraine-RelatedExecutive Orders further authorized the Secretary of, the Treasuryto redelegate any of these functions to other offices and agenciesof the United States Government. 7. To implement the Ukraine-Related Executive Orders,the Department of the Treasury’s Office of Foreign Assets Control(“OFACrr) issued certain Ukraine-Related Sanctions Regulations.These regulations incorporate by reference the definition ofprohibited transactions set forth in the Ukraine-Related ExecutiveOrders. See 31 C.F.R. § 589.201. The regulations also provide thatthe names of persons designated directly by the Ukraine-RelatedExecutive Orders, or by OFAC pursuant to the Ukraine-RelatedExe cutive Orders, whose property and interests are thereforeblocked, are published in the Federal Register and incorporatedinto· the Specially Designated Nationals (“SDNrr) and BlockedPersons List (the “SDN List”), which is published on OFAC’ swebsite. Id. Note 1.8. According to the Ukraine-Related SanctionsRegulations, a person whose property and interest in property is~blocked pursuant to the Ukraine-Related Executive Orders istreated as having an interest in all property and interests inproperty of any entity in which the per$on owns, directly orindirectly, a 50 percent or greater interest. See 31 C. F .R.§ 589.406. Accordingly, such an entity is deemed a person whoseproperty and interests in property are blocked, regardless ofwhether the name of the entity is incorporated into OFAC’s SDNList. Id.9. On or about December 19, 2014, OFAC designated