Συνέντευξη στο ραδιοφωνικό σταθμό “Evripos 90 FM” και τη δημοσιογράφο Έφη Ντίνη παραχώρησε ο Βουλευτής Ευβοίας Θανάσης Ζεμπίλης. Ο κ. Ζεμπίλης αναφέρθηκε στο μελετητικό στάδιο του Βόρειου Οδικού Άξονα, στη λειτουργία του ΕΚΑΒ Δάφνης και στην αναγκαιότητα υλοποίησης των έργων για τις Μονάδες Επεξεργασίας Απορριμμάτων (ΜΕΑ) προκειμένου να δοθεί οριστική λύση για την ορθολογική διαχείριση των αποβλήτων στην Εύβοια.
«Το αμέσως επόμενο διάστημα θα δημοπρατηθούν από το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών οι μελέτες για το Βόρειο Οδικό Άξονα, που θα «κουμπώνει» με την παράκαμψη Χαλκίδας-Ψαχνών», ανέφερε ο βουλευτής Ευβοίας, ενώ συμπλήρωσε ότι «το πρώτο τμήμα, από τα Μεσσάπια μέχρι τη Στροφυλιά, θα υλοποιηθεί από το ΕΣΠΑ του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών, ενώ το δεύτερο τμήμα, από τη Στροφυλιά μέχρι την Ιστιαία, θα δημοπρατηθεί από το ΕΣΠΑ της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας». Ο Θανάσης Ζεμπίλης τόνισε ότι «πρόκειται για το σημαντικότερο ίσως έργο για τη Βόρεια Εύβοια και το πρώτο ουσιαστικό βήμα, που είναι η δημοπράτηση της μελέτης, θα ολοκληρωθεί σύντομα».
Αναφορικά για το πρόβλημα της διαχείρισης των απορριμμάτων, ο Βουλευτής Ευβοίας καυτηρίασε την αρχικώς αδιάλλακτη στάση του ΦΟΔΣΑ, τονίζοντας παράλληλα ότι προέχει να ενισχυθούν οικονομικά οι Δήμοι και να τρέξουν τα μεγάλα έργα. «Πρέπει να δούμε το παρόν και κυρίως το μέλλον. Τα απορρίμματα είναι εθνικός πλούτος, αλλά εφόσον στην Ελλάδα σε ποσοστό 80% χρησιμοποιείται η μέθοδος της ταφής και δεν γίνεται συστηματικά ανακύκλωση δημιουργούνται όλα αυτά τα θέματα. Πρέπει, λοιπόν, να προχωρήσουμε γρήγορα στην κατασκευή της Μονάδας Επεξεργασίας Απορριμμάτων (ΜΕΑ) στη Χαλκίδα. Ήταν από τα θέματα που συζήτησα με τον κ. Γραφάκο. Σίγουρα πρέπει να υπάρξουν κάποιες νομοθετικές πρωτοβουλίες ως προς τις αδειοδοτήσεις, προκειμένου κάποια πράγματα να απλοποιηθούν. Ωστόσο, βλέπουμε ότι κάποιες υπηρεσίες είναι αρνητικές και αυτές είναι που καθυστερούν την προώθηση των φακέλων και έτσι έχουμε όλη αυτή τη συσσώρευση των προβλημάτων που γίνονται βουνό. Είναι ένα σοβαρό πρόβλημα, καθώς τα απορρίμματα θα έπρεπε να είναι ο εθνικός πλούτος της χώρας», ανέφερε ο Θανάσης Ζεμπίλης.
Τέλος, για τον σταθμό του ΕΚΑΒ στη Δάφνη, ο Θανάσης Ζεμπίλης ανέφερε ότι «έχει γίνει προσπάθεια να ενισχυθεί με επικουρικό προσωπικό. Ωστόσο, ενώ βγαίνουν προκηρύξεις προκειμένου να υπάρξει επικουρικό προσωπικό δεν εμφανίζονται ενδιαφερόμενοι για να αναλάβουν υπηρεσία. Οπότε, πρέπει να πάμε σε σύσταση του τομέα και πρόσληψη μόνιμου προσωπικού, θεσπίζοντας περαιτέρω κίνητρα, κάτι το οποίο το είχα προτείνει εξαρχής».