Την πρώτη τους εμφάνιση επί του ελληνικού οδικού δικτύου θα κάνουν οι μπαριέρες-φύλακες άγγελοι των οδηγών.
Από τη Χαμοστέρνας θα ξεκινήσει η τοποθέτηση, σε πιλοτικό στάδιο, των επαναστατικών κορεατικής κατασκευής μπαριέρων, που όπως είχαμε γράψει έρχονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα.
Την είδηση έκανε γνωστή ο Προϊστάμενος της Διεύθυνσης Διαχείρισης Μητροπολιτικών Υποδομών της Περιφέρειας Αττικής, Παναγιώτης Καρυώτης, κατά την ομιλία του στο «1ο Συνέδριο Energy Save» όπου περιέγραψε τις ολοκληρωμένες και προγραμματισμένες δράσεις της Περιφέρειας που έχουν ως στόχο την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας.
Πρόκειται για τις περίφημες μπαρίερες “Rolling Barriers” που θα τοποθετηθούν σε πρώτη φάση σε μια πολύ επικίνδυνη στροφή στη Χαμοστέρνας με κατεύθυνη προς την Κωνσταντινουπόλεως.
Το εν λόγω σύστημα αναχαίτισης οχημάτων, είναι πιστοποιημένο κατά το πρότυπο ΕΛΟΤ ΕΝ 1317 και ήδη έχει τοποθετηθεί σε αρκετές χώρες ανά τον κόσμο, με απτά αποτελέσματα στον τομέα της οδικής ασφάλειας.
Η κατασκευή τους βασίζεται σε οριζόντιες μεταλλικές μπάρες, ανάμεσα στις οποίες τοποθετούνται σε κάθετη θέση περιστρεφόμενοι κύλινδροι. Αυτοί είναι κατασκευασμένοι από συμπολυμερές αιθυλενίου-οξικού βινυλίου (EVA), ένα υλικό που είναι μαλακό και εύκαμπτο και έχει μεγάλη αντοχή σε ρηγμάτωση καταπόνησης.
Αυτό που καθιστά τους κυλίνδρους ιδιαίτερα αποτελεσματικούς είναι η ικανότητά τους να αποσβένουν τη δύναμη κρούσης και να αλλάζουν την τροχιά των οχημάτων που προσκρούουν στις μπάρες, επαναφέροντάς τα στον δρόμο. Παράλληλα, λέγεται ότι μειώνουν σε πολύ μεγάλο βαθμό τις πιθανότητες εμπλοκής του οχήματος σε μια δευτερεύουσα σύγκρουση, κάτι που σύμφωνα με τον κ. Καρυώτη μένει να αποδειχθεί και στην πράξη.
Ακόμα, πέρα από τα υψηλά επίπεδα προστασίας που παρέχουν στους οδηγούς, τα rolling barriers διασφαλίζουν και την ελάχιστη πρόκληση ζημιών στα οχήματα, κάτι το οποίο δεν ισχύει με τις παραδοσιακές δύσκαμπτες μπαριέρες.
Rolling Barriers θα τοποθετηθούν σε μεταγενέστερο στάδιο και στη Λεωφ. Κηφισού στο πλαίσιο έργου προϋπολογισμού 6 εκατ. με χρηματοδότηση από το ΠΕΠ Αττικής.
Πέρα από το σύστημα αναχαίτισης οχημάτων (ΣΑΟ) με περιστρεφόμενους κυλίνδρους, στο έργο προβλέπεται και η καθαίρεση του υφιστάμενου επικίνδυνου Trief (υπερυψωμένο κράσπεδο) στην κεντρική νησίδα, το οποίο θα αντικατασταθεί με New Jersey και μεταλλικό ΣΑΟ.