Τα συναρμόδια Υπουργεία εξετάζουν την «απενεχοποίηση» του οχήματος από τις παραβάσεις ώστε να μην τιμωρούνται τα υπόλοιπα μέλη μιας οικογένειας.
Ιδιαίτερα αυστηρός αναμένεται να είναι ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, ο οποίος αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή τις επόμενες εβδομάδες, για τους παραβάτες οδηγούς ωστόσο από την άλλη μεριά θα είναι και πιο δίκαιος καθώς θα σταματήσουν να… «τιμωρούνται» τα υπόλοιπα μέλη μιας οικογένειας που χρησιμοποιούν το ίδιο αυτοκίνητο σε περίπτωση κάποιας παράβασης που προβλέπει μεταξύ άλλων και την αφαίρεση των πινακίδων κυκλοφορίας.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Carandmotor.gr ουσιαστικά ο νέος ΚΟΚ «απενοχοποιεί» το αυτοκίνητο, καθώς δεν θα αφαιρούνται πινακίδες για συγκεκριμένες παραβάσεις, αλλά οι ποινές θα είναι αυστηρές όπως για παράδειγμα επικίνδυνη οδήγηση, όπως η οδήγηση υπό την επήρεια μέθης, η παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη και οι αντικανονικές προσπεράσεις, χρήση κινητού, μη χρήση ζώνης ασφαλείας ή κράνους.
Ωστόσο η απεμπλοκή του οχήματος από την ποινή θα συνοδεύεται με την αυστηροποίηση της προς το χρήστη του οχήματος. Έτσι αν ένα μέλος μιας τετραμελούς οικογένειας που διαθέτει μόνο ένα όχημα υποπέσει σε παράβαση του ΚΟΚ, τότε αντί να μην τιμωρηθεί όλη η οικογένεια από την αφαίρεση των πινακίδων, θα αυστηροποιηθεί το πλαίσιο της ποινής για τον οδηγό που υπέπεσε στην παράβαση!
Άλλωστε η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών έχει ξεκαθαρίσει ότι η οδική ασφάλεια αντιμετωπίζεται ως εθνικό ζήτημα και σκοπός του στρατηγικού σχεδιασμού που έχει καταρτιστεί από την αρμόδια Κυβερνητική Επιτροπή είναι η μείωση των τροχαίων ατυχημάτων κατά 50% έως το 2030.
Επίσης έχει αποδειχθεί ότι βασική αιτία των τροχαίων ατυχημάτων είναι η κακή οδηγική συμπεριφορά και γι΄ αυτό απαιτείται να διαμορφωθεί μια νέα κουλτούρα οδήγησης, από την παιδική ηλικία. Και ειδικά στην Ελλάδα το λάθος των γονιών είναι πολύ μεγάλο καθώς εκείνοι είναι οι πρώτοι που διδάσκουν στα παιδιά πως να χειρίζονται ένα αυτοκίνητο ενώ αυτή είναι η δουλειά των εκπαιδευτών οδήγησης. Στο νέο σύστημα αξιολόγησης των υποψήφιων οδηγών θα δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στην εκπαίδευση ώστε να υπάρξουν καλύτεροι και πιο συνετοί οδηγοί στη χώρα μας.
Επίσης, έχει προβλεφθεί η δημιουργία ενός καθετοποιημένου ψηφιακού συστήματος διαχείρισης των παραβάσεων από τη στιγμή της διαπίστωσής τους ώστε να τερματιστεί το ζήτημα του «σβησίματος» των παραβάσεων και οι παραβάτες να πληρώνουν τις κλήσεις τους και βέβαια να τιμωρούνται σύμφωνα με ότι ορίζει ο νόμος.
Εκτός των παραπάνω ο νέος ΚΟΚ θα προβλέπει όμως και την καθολική αφαίρεση της άδειας οδήγησης από κάποιον παραβάτη οδηγό στον οποίο οι Αρχές έχουν διαπιστώσει ότι πραγματοποιεί επαναλαμβανόμενες επικίνδυνες παραβάσεις.
Σύμφωνα με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη αλλά και του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών υπάρχει μια ενότητα τροχαίων παραβάσεων που όντως η κατάσταση έχει ξεφύγει. Το κόκκινο, η παραβίαση του στοπ, η επιθετική οδήγηση γενικά, η χρήση κινητού, τα οποία αυτά έτσι και αλλιώς η χρήση αλκοόλ επισύρουν βαριές ποινές αλλά παράλληλα εγκυμονούνται σοβαροί κίνδυνοι για ανθρώπινες απώλειες. Εκεί λοιπόν εξετάζεται σοβαρά από τα συναρμόδια υπουργεία η αφαίρεση διπλώματος η οποία στην αρχή θα είναι πολύμηνη, στην συνέχεια πολυετής και μετά οριστική!