Μια από αυτές τις εταιρείες είναι η ισπανική Ecoalf, η οποία χρησιμοποιεί πλαστικά απορρίμματα που μαζεύουν οι ψαράδες και ανακυκλωμένα υφάσματα για τη δημιουργία ρούχων, υποδημάτων και αξεσουάρ.Στο Μεξικό, η Cerrado el Ciclo επαναχρησιμοποιεί γυάλινα μπουκάλια και δοχεία για να τα κατασκευάσει ανάμεσα σε άλλα νέα διακοσμητικά ποτήρια, απασχολώντας κυρίως γυναίκες που επιθυμούν να ανεξαρτητοποιηθούν οικονομικά.
Να συμφιλιώσουν τη βιωσιμότητα με την επιχειρηματικότητα έχουν καταφέρει κάποιες επιχειρήσεις, εκτονώνοντας τη δημιουργικότητα τους με πρωτότυπες ιδέες και ανακυκλωμένες πρώτες ύλες.
Η μάρκα ρούχων Collina Strada στη Νέα Υόρκη ενσωματώνει ανακυκλωμένο βαμβάκι και περισσευούμενα υφάσματα για να δημιουργήσει τις συλλογές ρούχων της. Μία από τις δημιουργίες της φορέθηκε από τη στιχουργό και τραγουδίστρια της Νέας Ζηλανδίας Lorde σε ένα από τα πάρτι που ακολούθησαν το περσινό MetGala, το γκαλά του Μητροπολιτικού Μουσείου Τέχνης της Νέας Υόρκης.Μπορεί ο στόχος του ιδρύματος της Ecoalf να είναι ρομαντικός, καθώς η εταιρεία ρούχων θέλει να έχει καθαρίσει τη Μεσόγειο μέχρι το 2025. Σε αυτή τη φάση, όμως, συνεργάζεται με 3.500 ψαράδες στην Ισπανία, την Ελλάδα, την Ιταλία και τη Γαλλία, σκοπεύοντας να ενσωματώσει σε αυτήν την προσπάθεια ακόμη 10.000 ψαράδες από την Κροατία και την Τουρκία, αναφέρουν οι Financial Times.
O Ζαβιέ Γκογιενέχ, ιδρυτής της Ecoalf, δηλώνει στη βρετανική εφημερίδα πως οι ψαράδες, τουλάχιστον αυτοί που χρησιμοποιούν δίχτυα, κατανόησαν πως είναι μάταιο να ρίχνουν ξανά τα σκουπίδια στην θάλασσα από τη στιγμή που μπορεί να χρησιμοποιηθούν αλλού.Για τον Χοσέ Λουί Περέθ της Cerrado el Ciclo, η οποία σημαίνει «Κλείνοντας τον Κύκλο», η αποστολή της επιχείρησής του είναι τριπλή. «Παράγουμε και πουλάμε διάφορα προϊόντα από ποτήρια μέχρι ρολόγια από ανακυκλώσιμα υλικά. Από κοινωνική άποψη, εκπαιδεύουμε γυναίκες ώστε να μπορούν να είναι αυτοαπασχολούμενες», σχολιάζει στο πρακτορείο Reuters.
Η Χίλαρι Τέιουρ που έχει ιδρύσει την Collina Strada αποφάσισε από τα πρώτα της βήματα να μην χρησιμοποιήσει δέρμα. Αντί αυτού έχει αναπτύξει μια πολυετή συνεργασία με το Or Foundation, το οποίο δραστηριοποιείται κυρίως στην Γκάνα με σκοπό την εκμετάλλευση πάνω από 25 εκατ. μεταχειρισμένων ρούχων.
Η Τέιμουρ τονίζει πως το 95% των ρούχων της εταιρείας αποτελούνται από υφάσματα με το μικρότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα, αξιοποιώντας απομεινάρια από τα κοτσάνια και τους θάμνους των τριαντάφυλλων. Βέβαια χρειάστηκε μια 14ετία για να «κτίσει» την μάρκα των ρούχων της. Σήμερα υπολογίζεται πως υπάρχουν 66 μάρκες βιώσιμης μόδας, με αποστολή να αντιστρέψουν το προφίλ της βιομηχανίας που θεωρείται πως είναι μια από πιο ρυπογόνες για το περιβάλλον.