Πως χειρίζεται το ΝΑΤΟ το ζήτημα με την Μαύρη Θάλασσα-Υποστήριξη Ρουμανίας και Βουλγαρίας από Rafale του Charles de Gaulle Ιωάννης Χάρχαρης


Ενώ το αεροπλανοφόρο δεν μπορεί να μεταβεί στη Μαύρη Θάλασσα λόγω της Σύμβασης του Μοντρέ, η αεροπορική του πτέρυγα θα επιφορτιστεί με την περιπολία στους ουρανούς πάνω και γύρω από αυτήν
Το γαλλικό αεροπλανοφόρο Charles de Gaulle και η συνδεδεμένη ομάδα Carrier Strike Group (CSG), συνεισφέρουν σε αεροπορικές περιπολίες με Συμμάχους πάνω από την Ανατολική πλευρά του ΝΑΤΟ, ως μέρος της τρέχουσας ανάπτυξής του CLEMENCEAU 22 στη Μεσόγειο.

Το Charles de Gaulle και το CSG ξεκίνησαν την μακροχρόνια επιχειρησιακή ανάπτυξή τους την 1η Φεβρουαρίου και θα διαρκέσει μέχρι τον Απρίλιο. Ολόκληρο το CSG ανατέθηκε πρόσφατα να υποστηρίξει περαιτέρω τους Συμμάχους του ΝΑΤΟ, στο σημερινό δυναμικό περιβάλλον στα ανατολικά σύνορα της Συμμαχίας.

Το γαλλικό αεροπλανοφόρο Charles de Gaulle και η ομάδα κρούσης του, αναλαμβάνουν να υποστηρίξουν το ΝΑΤΟ μετά την εισβολή στην Ουκρανία από τις ρωσικές δυνάμεις.

Διάφορα αεροσκάφη αποτελούν μέρος του γαλλικού CSG, συμπεριλαμβανομένων των μαχητικών Rafale M, που είναι κρίσιμα για τις ενισχυμένες αποστολές Αεροπορίας και Επαγρύπνησης του ΝΑΤΟ. Τα γαλλικά μαχητικά πραγματοποιούν περιπολίες στους ουρανούς των Συμμάχων του ΝΑΤΟ, της Ρουμανίας και της Βουλγαρίας.Το γαλλικό CSG αναπτύσσεται σε ένα σύνθετο στρατηγικό περιβάλλον, του οποίου η αεροπορική συνεισφορά είναι σημαντική για την ενίσχυση της αμυντικής στάσης της Συμμαχίας. Το CSG έχει ενσωματωθεί με διάφορους συμμάχους του ΝΑΤΟ κατά την ανάπτυξή του, όπως το USS Harry S. Truman CSG του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ. Ο κύριος σκοπός αυτών των ενοποιήσεων, είναι η διατήρηση και η ενίσχυση της διαλειτουργικότητας και της συλλογικής συνοχής με τους Συμμάχους του ΝΑΤΟ και τα περιουσιακά τους στοιχεία.

Την περασμένη εβδομάδα, το γαλλικό CSG ξεκίνησε πτήσεις Rafale και E-2C Hawkeye ως μέρος της αποστολής ενισχυμένης επαγρύπνησης του ΝΑΤΟ, συμβάλλοντας στην αποτρεπτική και αμυντική στάση της αεροπορίας του ΝΑΤΟ στην Ανατολική Πτέρυγα της Συμμαχίας. Και τα 20 γαλλικά μαχητικά Rafale M στο CSG, είναι στο πιο πρόσφατο πρότυπο τους, γνωστό ως “F3R” μια πρώτη φορά για το γαλλικό ναυτικό.

Το ΝΑΤΟ έχει επί του παρόντος πάνω από 130 αεροσκάφη σε επιφυλακή, που υπερασπίζονται ενεργά τον εναέριο χώρο των Συμμάχων, διατηρώντας περιπολίες στους ουρανούς κατά μήκος των ανατολικών συνόρων του ΝΑΤΟ.

Να υπενθυμίσουμε ότι το Σαρλ ντε Γκωλ και η συνοδεία του, είχαν μια στάση επιμελητείας στη Λεμεσό της Κύπρου. Στη συνέχεια, το CSG ανέλαβε την αποστολή να υποστηρίξει τους εταίρους του ΝΑΤΟ. Ενώ το αεροπλανοφόρο δεν μπορεί να μεταβεί στη Μαύρη Θάλασσα λόγω της Σύμβασης του Μοντρέ, η αεροπορική του πτέρυγα είναι επιφορτισμένη με την περιπολία στους ουρανούς, πάνω και γύρω από τη Μαύρη Θάλασσα, καθώς και την υποστήριξη εταίρων στην περιοχή, όπως η Ρουμανία και η Βουλγαρία. Τα αεροσκάφη ATL2 Maritime Patrol του Γαλλικού Ναυτικού (MPA) εδρεύουν επίσης στην Κύπρο, και μπορούν να εκτελούν αποστολές μεγάλης εμβέλειας ISR ή να υποστηρίζουν απευθείας το CSG. Μια τέτοια υποστήριξη κρίθηκε απαραίτητη, καθώς μια μεγάλη παρουσία του ρωσικού ναυτικού παρατηρήθηκε κοντά στο Tartus στη Συρία, όπου βρίσκεται μια βάση του ρωσικού ναυτικού.

Να υπενθυμίσουμε ότι το ΝΑΤΟ, ανακοίνωσε πρόσφατα την ενεργοποίηση της Δύναμης Αντίδρασης του ΝΑΤΟ . Η Γαλλία διοικεί επί του παρόντος την Κοινή Ομάδα Εργασίας Πολύ Υψηλής Ετοιμότητας (VJTF) και ως εκ τούτου, θα αναπτύξει το στοιχείο αιχμής του δόρατος του VJTF: 500 στρατιώτες στη Ρουμανία. Η Γαλλία δήλωσε επίσης, ότι θα αναπτύξει επιπλέον στρατεύματα και αεροσκάφη στην Εσθονία και θα πραγματοποιήσει αποστολές αεροπορικής αστυνόμευσης στην Πολωνία.

Η Γαλλία συμμετείχε στις ενισχυμένες Δραστηριότητες Επαγρύπνησης του ΝΑΤΟ, παρέχοντας τέσσερα μαχητικά αεροσκάφη του και δύο αεροσκάφη ανεφοδιασμού αέρος-αέρος από τις 24 Φεβρουαρίου.

Η Συμμαχική Αεροπορική Διοίκηση ενσωματώνει τα μαχητικά Rafale της Γαλλικής Αεροπορικής και Διαστημικής Δύναμης – που ανεφοδιάζονται με αεροσκάφη A-330 Multi-Role Tanker Transport (MRTT) – στις μόνιμες ρυθμίσεις για την προστασία του ουρανού πάνω από τους Συμμάχους.

Τα γαλλικά μαχητικά αεροσκάφη απογειώνονται από την έδρα τους στο Mont-de-Marsan, για να πετάξουν τις λεγόμενες αποστολές Combat Air Patrol (CAP) κατά μήκος της ανατολικής πλευράς της Συμμαχίας. Ενώ τα μαχητικά βρίσκονται στο σταθμό για τρεις ώρες δύο φορές την ημέρα, τα A-330 MRTT πραγματοποιούν ανεφοδιασμό.«Η ενισχυμένη επαγρύπνηση του ΝΑΤΟ είναι μια ισχυρή δήλωση αποφασιστικότητας και συνοχής της Συμμαχίας», δήλωσε ο Αντιστράτηγος Πασκάλ Ντελέρς, Αναπληρωτής Διοικητής της Συμμαχικής Αεροπορικής Διοίκησης. «Αυτές οι δραστηριότητες είναι συνετά και αμυντικά μέτρα που αυξάνουν την ετοιμότητά μας, στηρίζουν τους στόχους πρόληψης του πολέμου της Συμμαχίας και αποδεικνύουν ξεκάθαρα τη δέσμευσή μας να προστατεύσουμε όλους τους Συμμάχους», πρόσθεσε.

«Από τις 24 Φεβρουαρίου, η Γαλλία εμπλέκεται σε αποστολές επιτήρησης και αεράμυνας πάνω από την Πολωνία», δήλωσε ο στρατηγός Τιερί Μπουργκάρντ, Γάλλος Αρχηγός Άμυνας. «Οι Γαλλικές Ένοπλες Δυνάμεις είναι κινητοποιημένες και αποφασισμένες, να ενισχύσουν την αποτρεπτική και αμυντική στάση του ΝΑΤΟ στην ανατολική πλευρά της Συμμαχίας», πρόσθεσε.«Αυτές οι βελτιώσεις ενισχύουν τη συλλογική μας αμυντική στάση και ευθυγραμμίζονται με τη συμφωνημένη αντίληψη της Συμμαχίας, για την Αποτροπή και την Άμυνα του Ευρωατλαντικού Χώρου (DDA)», δήλωσε ο στρατηγός Delerce. «Αυτή η ιδέα διασφαλίζει ότι το ΝΑΤΟ έχει έτοιμες δυνάμεις, τοποθετημένες σε όλη την Ευρώπη, που δείχνουν ξεκάθαρα την αλληλεγγύη της Συμμαχίας στην αποτροπή και την ενιαία μας αποφασιστικότητα να υπερασπιστούμε όλους τους Συμμάχους», κατέληξε.

Επιπλέον, από τις 31 Μαρτίου έως την 1η Αυγούστου 2022, η Γαλλία αναπτύσσει τέσσερα μαχητικά αεροσκάφη Mirage 2000-5 και ένα απόσπασμα της πολεμικής αεροπορίας 100 ατόμων, στο Ämari της Εσθονίας. Αυτή η προγραμματισμένη ανάπτυξη ενισχύει την Αεροπορική Αστυνόμευση του ΝΑΤΟ στη Βαλτική. Θα είναι η όγδοη φορά που η Γαλλία συμμετέχει σε αυτή την Συμμαχική αποστολή, που διαρκεί από το 2004 και η τρίτη ανάπτυξη στην Εσθονία μετά το 2018 και το 2020.