Μαθήματα υψηλού επαγγελματισμού κι ετοιμότητας από τις ελληνικές ειδικές δυνάμεις και πρωτοφανή κίνηση εξωστρέφειας από το ΓΕΕΘΑ.
Συνήθως όταν «κάθεται μια στραβή», όπως λέγεται η αστοχία κατά τη διάρκεια μιας άσκησης, το πρώτο πράγμα που σκέφτονται οι αξιωματικοί είναι πώς να μην διαρρεύσει στον Τύπο.
Κι όμως αυτή τη φορά, μια δύσκολη κατάσταση όχι μόνο δίνεται στη δημοσιότητα από το ΓΕΕΘΑ αλλά αποτελεί και σημείο αναφοράς για τις ειδικές δυνάμεις της χώρας.
Στο βίντεο φαίνεται ένας Έλληνας αλεξιπτωτιστής να είναι κρεμασμένος με το αλεξίπτωτο του πίσω από το C-130. Συνέβη κατά την διάρκεια άλματος στατικού ιμάντα στη ζώνη ρίψεως Τερσεφάνου, στην Λάρνακα Κύπρου.
Ο «αιωρούμενος συρόμενος αλεξιπτωτιστής», όπως ονομάζεται η κατάσταση έκτακτης ανάγκης που παρουσιάστηκε, είναι μια από τις πιο επικίνδυνες περιπτώσεις που μπορεί να αντιμετωπίσει κάποιος.
Συγκεκριμένα, δεν αποχωρίστηκε ο εξωτερικός σάκος του αλεξίπτωτου από τον ιμάντα του αεροσκάφους με αποτέλεσμα ο αλεξιπτωτιστής να παραμείνει αιωρούμενος πίσω από το μεταγωγικό για 2 λεπτά.
Είναι μία δύσκολη κατάσταση που την αναλύουν οι εκπαιδευτές στα στελέχη των ειδικών δυνάμεων ως σοβαρό ενδεχόμενο κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσης.
Κανείς από το πλήρωμα του αεροσκάφους αλλά και ο ίδιος αλεξιπτωτιστής δεν έχασαν την ψυχραιμία τους. Απεναντίας εφάρμοσαν επακριβώς όλες τις διαδικασίες που προβλέπονται και επανήλθε μέσα στο αεροσκάφος χωρίς να τραυματιστεί.
Στατιστικά στους στρατούς παγκοσμίως αυτό μπορεί να συμβεί τρεις με τέσσερις φορές το χρόνο. Σύμφωνα με πληροφορίες του enikos.gr ο αρχηγός ΓΕΕΘΑ Στρατηγός Κωνσταντίνος Φλώρος θα βραβεύσει τα στελέχη που συμμετείχαν στην επιχείρηση αντιμετώπισης έκτακτης κατάστασης καθώς και όλο το πλήρωμα του αεροσκάφους με τους κυβερνήτες, αφού για την επιτυχή έκβαση θα πρέπει το C-130 να πάρει συγκεκριμένη κλίση διατηρώντας σταθερή πορεία.
Όπως εξηγούσαν έμπειροι αξιωματικοί στο enikos.gr, το πρωτόκολλο σε αυτές τις περιπτώσεις λέει ότι εάν δεν πραγματοποιηθεί η ανάσυρση του αιωρούμενου αλεξιπτωτιστή, τότε εκείνος κόβει με μαχαίρι τον ιμάντα και προχωρά στην χρήση του εφεδρικού αλεξίπτωτου. Μια διαδικασία ωστόσο που ενέχει επίσης ρίσκο, αφού κανείς δεν μπορεί να εγγυηθεί ότι το εφεδρικό θα δουλέψει άψογα.