Σε ένα ανεξέλεγκτο ράλι ακρίβειας έχει επιδοθεί τις τελευταίες ημέρες η τιμή του πετρελαίου κίνησης που έχει ξεπεράσει ήδη το 1 ευρώ και 90 λεπτά ως μέση τιμή πανελλαδικά. Η τιμή είναι τόσο υψηλή που αν δεν υπήρχε η κρατική επιδότηση των 15 λεπτών το diesel κίνησης θα κόστιζε πιο πολλά και από την αμόλυβδη.
Σύμφωνα με τα στοιχεία, η μέση τιμή της αμόλυβδης πανελλαδικά στις 31 Αυγούστου ήταν στα 2 ευρώ και 4 λεπτά και του πετρελαίου κίνησης στο 1 ευρώ 95 λεπτά. Η διαφορά στα δύο καύσιμα είναι μόλις 9 λεπτά το λίτρο την ώρα που πέρυσι την ίδια μέρα η διαφορά ήταν στα 30 λεπτά το λίτρο.
Ασφάλεια αυτοκινήτου με εγγύηση χαμηλότερης τιμής! Εως και 40% φθηνότερα!
σύγκριση ανάμεσα σε 27 ασφαλιστικές εταιρίες
«Η τιμή είναι υψηλή και τα συμβόλαια δείχνουν πως θα ανέβει και άλλο. Αυτό οφείλεται στην αυξημένη ζήτηση πανευρωπαϊκά από βιομηχανίες που αφήνουν το φυσικό αέριο που είναι ακριβό», τονίζει ο Αντιπρόεδρος πρατηριούχων Αττικής, Γιώργος Ασμάτογλου στο OPEN.
Η μεγάλη αύξηση στην τιμή του πετρελαίου έχει φέρει ντόμινο αυξήσεων και στις μεταφορές. Ο Γιώργος Πασπάτης, ιδιοκτήτης μεταφορικής εταιρείας εξηγεί πως οι περισσότεροι μεταφορείς στα συμβόλαια που κλείνουν προσθέτουν και ρήτρες καυσίμου με αποτέλεσμα οι αυξήμενες τιμές να μετακυλίονται στο προϊόν και άρα στην τσέπη του καταναλωτή.
«Τα προβλήματα είναι αλυσιδωτά. Όλα τα προϊόντα επιβαρύνονται από το κόστος των καυσίμων και άρα η κατανάλωση», σημειώνει χαρακτηριστικά.
«Η τιμή φωτιά του πετρελαίου κίνησης αν παραμείνει εκεί που βρίσκεται σήμερα θα συμπαρασύρει προς τα πάνω και την τιμή του πετρελαίου θέρμανσης η διάθεση του οποίου ξεκινά στα μέσα Οκτωβρίου», εξηγεί ο Παπαγεωργίου πρόεδρος πρατηριούχων Αττικής, Νίκος Παπαγεωργίου.
Από την ομοσπονδία πρατηριούχων με επιστολή τους προς τον πρωθυπουργό ζητούν μείωση των φόρων στα καύσιμα. Στο υπουργείο οικονομικών παρακολουθούν τις εξελίξεις στην τιμή του πετρελαίου και ετοιμάζονται να παρέμβουν στο πετρέλαιο θέρμανσης με διεύρυνση των δικαιούχων και αύξηση του ποσού της επιδότησης.