Οδηγοί αυτοκινήτων, ποδηλάτες και μοτοσικλετιστές συρρέουν μαζικά στις ιταλικές Άλπεις προκειμένου να διασχίσουν το περίφημο Stelvio Pass.
Η αγάπη για την οδήγηση αποτελεί κινητήριο δύναμη για διέξοδο από το γκρι τοπίο της πόλης και την εξερεύνηση φυσικών τοπίων που δεν έχουν αλλοιωθεί από αδέξιες ανθρώπινες παρεμβάσεις.
Αναντίρρητα, η χώρα μας βρίθει από φυσικούς θησαυρούς που μπορούν να καλύψουν τις παραπάνω εσωτερικές μας ανάγκες, παρέχοντάς ένα πεδίο διαφυγής από τις σκοτούρες και τα προβλήματα της καθημερινότητας.
Ελάχιστες, ωστόσο, είναι οι διαδρομές που μπορούν να ενθουσιάσουν τον οδηγό με τον τρόπο που το επιτυγχάνει το Stelvio Pass, το ασφαλτωμένο πέρασμα που κουρνιάζει στις ιταλικές Άλπεις, προσελκύοντας κάθε χρόνο αναρίθμητους επισκέπτες από κάθε γωνιά του πλανήτη.
Το ορεινό πέρασμα συνορεύει με την Ελβετία σε υψόμετρο 2.757 μέτρων και αποτελεί μία «ωδή» στην οδήγηση που συναρπάσσει κάθε λάτρη των τεσσάρων τροχών.
«Κρυμμένο στη βόρεια Ιταλία», το πέρασμα έχει μήκος 46,8 χιλιόμετρα και εκτείνεται από το Bormio (επαρχία Sondrio) έως το Prato Allo Stelvio (στο Νότιο Τιρόλο).
Μεγάλη «ατραξιόν» αποτελούν οι 75 φουρκέτες που εφόσον τις «σεβαστείς» θα σε οδηγήσουν στην κορυφή, σερβίροντάς σου απλόχερα τη μοναδική θέα του ψηλότερου βουνού στις Ανατολικές Άλπεις, Όρτλερ, που φιγουράρει στα 3.905 μέτρα.
Ιδιαίτερο σεβασμό οφείλεις να δείξεις και στους μοτοσικλετιστές που σίγουρα θα συναντήσεις στο ταξίδι σου. Και φυσικά στους αμέτρητους ποδηλάτες, δεδομένου ότι το Πέρασμα Stelvio είναι ιδιαίτερα δημοφιλές στην ποδηλατική κοινότητα, ενώ αποτελεί και μέρος του Διεθνούς ποδηλατικού γύρου της Ιταλίας.
Αυτό, ωστόσο, που πρέπει να γνωρίζεις ότι λόγω των χιονοπτώσεων που σημειώνονται στις ιταλικές Άλπεις, η διαδρομή είναι ανοικτή μόνο το διάστημα Μάιος-Νοέμβριος.
Πολλοί έχουν χαρακτηρίσει το Stelvio Pass ως «κορυφαία διαδρομή για αυτοκίνητο στον κόσμο», μία άποψη που φαίνεται πως ενστερνίζεται και η Alfa Romeo, κρίνοντας από το γεγονός ότι χρησιμοποίησε την εν λόγω ονομασία για την ονοματοδοσία του πρώτου SUV της ιστορίας της.
Σημειώνεται ότι ο αρχικός δρόμος κατασκευάστηκε το 1820–25 από την Αυστριακή Αυτοκρατορία για να συνδέσει την πρώην αυστριακή επαρχία της Λομβαρδίας με την υπόλοιπη Αυστρία, καλύπτοντας μια ανάβαση 1.871 μέτρων.