Κοσμοπλημμύρα στην ομιλία του Θανάση Ζεμπίλη!

Κοσμοσυρροή παρατηρήθηκε χθες στην κεντρική προεκλογική ομιλία του Θανάση Zεμπίλη στο αμφιθέατρο της Περιφερειακής Ενότητας Εύβοιας. Από νωρίς δημιουργήθηκε το αδιαχώρητο στην αίθουσα του συνεδριακού κέντρου, ενώ από κόσμο γέμισε ασφυκτικά και ο υπαίθριος προαύλιος χώρος του περιφερειακού μεγάρου, όπου
μεγάφωνα μετέδιδαν ζωντανά την ομιλία του υποψήφιου βουλευτή της ΝΔ. Ο Θανάσης Ζεμπίλης τόνισε κατά την ομιλία του, μεταξύ άλλων:

Αυτές τις ημέρες επισκεπτόμαστε όλη την Εύβοια και βλέπουμε ότι από άκρο σ´άκρο ένας ισχυρός άνεμος σαρώνει τα πάντα στο πέρασμα του, σαρώνει τον λαϊκισμό, σαρώνει το ψεύδος και την αναξιοπιστία. Είναι ο άνεμος της ευθύνης που γίνεται ούρειος και φουσκώνει τα πανιά μας! Είναι ο άνεμος που οδηγεί το σκάφος της
Ελλάδας πλησίστιο σε ένα απάνεμο και ασφαλές λιμάνι. Φίλες και φίλοι, το ταξίδι της πολιτικής θα άξιζε και μόνο για τις ισχυρές ανθρώπινες σχέσεις που στη πορεία δημιουργείς! Και σήμερα βλέπω φίλους πολλούς και καλούς! Φίλους παλιούς, με τους οποίους αγωνιστήκαμε στα πέτρινα χρόνια της παράταξής μας και σήμερα
νιώθουμε δικαιωμένοι γιατί η παράταξη μας με την υπεύθυνη στάση της κράτησε στα δύσκολα όρθια την Ελλάδα και βρέθηκε πάντα στη σωστή πλευρά της ιστορίας. Βλέπω όμως και φίλους νέους, που αποτελούν το ελπιδοφόρο μέλλον αυτού του τόπου. Βλέπω, όμως και φίλους από την τοπική αυτοδιοίκηση!  Είναι οι φυσικοί μας σύμμαχοι
στη καθημερινή προσπάθεια και, που ανεξαρτήτως αντιλήψεων, μας ενώνει η αγάπη για το τόπο και μας εμπνέει το αύριο των επόμενων γενιών. Άλλωστε, δεν πέρασαν πολλά χρόνια από τότε, που όλοι μαζί, εργαζόμενοι και αιρετοί στο δήμο Χαλκιδέων μοιραζόμασταν χαρές και πίκρες! Ζήσαμε μαζί τα καλύτερα μας χρόνια και μπολιαστήκαμε με την αυτοδιοικητική νοοτροπία! Μάθαμε να υπηρετούμε ένα
πρόταγμα που απαιτεί να είμαστε χρήσιμοι, ουσιαστικοί και αποτελεσματικοί. Και κυρίως, διδαχθήκαμε την αρχή της εγγύτητας, να είμαστε κοντά στους πολίτες κάθε μέρα, κάθε ώρα, κάθε λεπτό! Να αφουγκραζόμαστε τις αγωνίες τους στο πεδίο, και να μην τους θυμόμαστε κάθε 4χρόνια, παραμονές των εκλογών! 

Φίλες και φίλοι, είναι βέβαιο ότι στα σχεδόν 4 χρόνια της κοινοβουλευτικής μου θητείας δεν απέφυγα λάθη και παραλείψεις, τα οποία στη πορεία προσπαθούσα να διορθώνω. Ωστόσο, δεν θα μπορούσε παρά να αναγνωριστεί: ότι με όλες μου τις δυνάμεις ήμουν
πάντα δίπλα σας. ΠΑΡΩΝ σε όλες τις μάχες στο κοινοβούλιο και την κοινωνία! ΠΑΡΩΝ στη προσπάθεια για την επίλυση προβλημάτων της καθημερινότητας. ΠΑΡΩΝ στον αγώνα για την δημιουργία σύγχρονων υποδομών! Και σήμερα στέκομαι με σεβασμό απέναντι σας γιατί ήρθε η ώρα της λογοδοσίας, που επιβάλει τον απολογισμό για τα
πεπραγμένα μιας κοινοβουλευτικής θητείας, ώστε όταν μας ρωτήσουν οι επόμενες γενιές για το έργο μας να είμαστε υπερήφανοι ότι βάλαμε το δικό μας λιθαράκι. 
Δεν υπάρχει αμφιβολία, φίλες και φίλοι, ότι ο τόπος μας έχει μείνει πίσω σε βασικές υποδομές! Σε αυτό ίσως να ευθύνεται και η νησιωτικότητα, η ασυνέχεια του εδάφους, το γεγονός ότι δεν μπορεί να ωφεληθεί η Εύβοια από τους μεγάλους άξονες, που διασχίζουν την ενδοχώρα. Και το παράλογο ήταν, ότι ενώ είχαμε όλα τα μειονεκτήματα της νησιωτικότητας, δεν είχαμε αναγνωριστεί νομοθετικά ως νησί, ώστε να έχουμε και τα αντίστοιχα ωφελήματα. Προς την κατεύθυνση αυτή κινηθήκαμε από τη πρώτη στιγμή μέσω της κοινοβουλευτικής διαδικασίας, αλλά και μέσω γόνιμων συναντήσεων με την πολιτική ηγεσία του ΥΕΝ. Τελικά η νησιωτικότητα της Εύβοιας αναγνωρίστηκε για πρώτη φορά με το νόμο 4770/2021. Η νομοθετική αυτή πρόβλεψη μας έδωσε τη δυνατότητα να αντλήσουμε σημαντικούς πόρους από τα αναπτυξιακά προγράμματα για τη
θαλάσσια οικονομία. Έτσι, στο μέτωπο των λιμενικών υποδομών τρέχουν οι μελέτες για τα λιμάνια των Ν.Στύρων, της Κύμης και του Αγιόκαμπου, όπως και της μεταφοράς του Λιμένα Χαλκίδας, προκειμένου να ενταχθούν στο Ταμείο Ανάκαμψης. Στον ίδιο χώρο
της βιώσιμης γαλάζιας ανάπτυξης αδειοδοτήθηκαν τα υδατοδρόμια της Σκύρου, της Κύμης, του Αλιβερίου και της Αιδηψού, ενώ εγκρίθηκε η περιβαλλοντική αδειοδότηση και για τα υδατοδρόμια της Καρύστου και της Χαλκίδας, όπως είχα την χαρά να ανακοινώσω εχθές. Η ίδρυση των υδατοδρομίων στην Εύβοια αποτελεί ένα πρωτοποριακό project, που διανοίγει προοπτικές ανάπτυξης και αλλάζει τον χάρτη του
τουρισμού και των αστικών μετακινήσεων. Επιπλέον, στο πεδίο των θαλάσσιων μετακινήσεων είχαμε και νέες ακτοπλοικές γραμμές, που συμβάλουν στην εξωστρέφεια και την ενίσχυση της επισκεψιμότητας:
το ενδοκυκλαδικό δρομολόγιο, που συνδέει την Κάρυστο με τις Κυκλάδες, αλλά και τη νέα επιδοτούμενη γραμμή που συνδέει ακτοπλοικά το Πευκί της Εύβοιας με τις Σποράδες. Παραμένοντας στο τομέα των μεταφορών και της προσπελασιμότητας, περνάμε τώρα, στο μείζον και κρίσιμο ζήτημα των οδικών υποδομών. Εδώ πρέπει να
επισημάνω ότι το 2007, που η δημοτική μας ομάδα ανέλαβε τον ΔΧ, εκτός από τις καθημερινές μας δράσεις, είχαμε την υποχρέωση να τρέξουμε τα μεγάλα και υπερτοπικά έργα: το Νοσοκομείο Χαλκίδας, την Αρέθουσα, την ολοκλήρωση του κλειστού αυτοκινητόδρομου Σχηματάρι Χαλκίδα και την παράκαμψη Χαλκίδας. Η ολοκλήρωση της
οδού Σχηματάρι Χαλκίδα και η επέκτασης της, η παράκαμψη Χαλκίδας, αποτελούσε το πρώτο μας μέλημα, καθώς ο υφιστάμενος δρόμος από Σχηματάρι μέχρι Ψαχνά ήταν αναλογικά ο πιο αιματοβαμμένος δρόμος στην Ελλάδα, με τα περισσότερα
δυστυχήματα. Στο σημείο αυτό να υπενθυμίσω ότι μετά την ολοκλήρωση του ΑΚ Σχηματαρίου Χαλκίδας η δημοτική μας αρχή και σύσσωμη η τοπική μας κοινωνία επέβαλαν με τη σθεναρή τους στάση να μην τοποθετηθούν διόδια στο νέο δρόμο. Την ίδια σθεναρή στάση κράτησα και ως βουλευτής τον Μάιο του 2021. Είμαι από αυτούς που θεωρώ ότι οι πολιτικοί δεν θα πρέπει, ανάλογα με το αξίωμα που κατέχουν, να μεταβάλλουν τη στάση τους. Να γίνονται δηλαδή κωλοτούμπες, κατά το κοινώς λεγόμενο. Αντίθετα, όταν απαιτείται για το τόπο τους, επιβάλλεται να σηκώνουν το ανάστημά τους. Το 2007, λοιπόν, είχαμε την ευτυχή συγκυρία στο τότε ΥΠΕΧΩΔΕ να
βρίσκεται ως υπουργός ο Γιώργος Σουφλιάς, o οποίος πείστηκε για την αναγκαιότητα του έργου της παράκαμψης Χαλκίδας και δρομολόγησε τον κύριο όγκο των μελετών του. Έτσι, το έργο αυτό που έτρεξα ως δήμαρχος, το βρήκα μπροστά μου σαν βουλευτής. Είχαμε, πλέον, μελετητικά ώριμο τον κορμό του κυρίως έργου από το Βαθροβούνι μέχρι Αρτάκη, ώστε να ξεκινήσουν οι διαδικασίες χρηματοδότησης και δημοπράτησης. Το εμβληματικό έργο της παράκαμψης Χαλκίδας Ψαχνών αποτελείται από πέντε τμήματα: To ” Α.Κ. Σχηματαρίου – Ν.Λάμψακος, το Ν. Λάμψακος – Ν. Αρτάκη, το Ν Αρτάκη Ψαχνά, την «Παράκαμψη Ψαχνών» και τέλος το οδικό τμήμα σύνδεσης με την αρτηρία Νότιας Εύβοιας. Η παράκαμψη Χαλκίδας Ψαχνών που συμβασιοποιήθηκε τον Μάρτιο του 2023 με Π/Υ 210.000.000 ευρώ είναι πλέον έτοιμη να ξεκινήσει και αποτελεί τιμή για την παράταξη μας ότι θα παραδώσουμε στις επόμενες γενιές το μεγαλύτερο έργο που κατασκευάστηκε ποτέ στην Εύβοια! Ένα έργο που βελτιώνει την ποιότητα ζωής των κατοίκων, ενισχύει την τοπική ασφάλεια και δίνει ώθηση στην οικονομική και τουριστική ανάπτυξη! Η παράκαμψη της Χαλκίδας προβλέπεται ακολούθως να συνδεθεί νότια με την Παράκαμψη Βασιλικού, που έχει μήκος 7,5 χλμ και Π/Υ 40 εκατ. ευρώ και στη συνέχεια με την Παράκαμψη Αμαρύνθου μήκους 7χλμ και Π/Υ 45 εκατ. ευρώ. Οι δύο αυτές παρακάμψεις βρίσκονται σε φάση επικαιροποίησης των μελετών τους, προκειμένου να ενταχθούν στο ΕΣΠΑ από τη Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας.


Σύμφωνα δε με δέσμευση του Υφυπουργού Υποδομών κ. Καραγιάννης, στον ίδιο δρόμο θα ακολουθήσει και η τέταρτη κατά σειρά παράκαμψη, αυτή του Αλιβερίου, μήκους 20 χλμ, από Κακιά Σκάλα μέχρι Λέπουρα. Στο δρόμο Χαλκίδα – Λέπουρα έχουμε μια
ακόμα σημαντική εξέλιξη, όπως πρότεινα στον πρωθυπουργό κατά την επίσκεψη του στην Χαλκίδα τον Ιούλιο του 2021 και έγινε δεκτό, εντάχθηκε στο ΠΔΕ με 6 εκ. ευρώ το έργο της διασύνδεσης των παρακάμψεων Χαλκίδας, Βασιλικού, Αμαρύνθου και Αλιβερίου για την συνολική βελτίωση και αναβάθμιση του νότιου διαμήκη οδικού
άξονα Χαλκίδα Λέπουρα Κάρυστος! Στο άλλο άκρο της Εύβοιας ,τώρα, η παράκαμψη Χαλκίδας Ψαχνών, θα κουμπώσει με το έργο, μήκους 35χλμ “Κεντρικός Οδικός άξονας Βόρειας Εύβοιας, τμήμα:
παράκαμψη Ψαχνών Στροφυλιά”, η μελέτη του οποίου δημοπρατήθηκε τον Δεκέμβριο του 2022 και βρίσκεται στο στάδιο του προσυμβατικού ελέγχου. Ο βόρειος οδικός άξονας με Π/Υ 230 εκατ. ευρώ αποτελεί το πλέον εμβληματικό έργο, του προγράμματος
“Εύβοια Μετά”, που προωθείται ως ολοκληρωμένη χωρική επένδυση, στο πλαίσιο της ανασυγκρότησης, για να αποκτήσει η Βόρεια Εύβοια ένα πιο ισχυρό αναπτυξιακό αποτύπωμα!

Προς τη κατεύθυνση αυτή, της ανάπτυξης, κατατείνει και ο νέος αναπτυξιακός νόμος, που ψήφισε η κυβέρνηση μας, με τον οποίο αυξήθηκαν έως 60% οι
ενισχύσεις των επενδύσεων στην Εύβοια! Είναι, βέβαιο, ότι τα επενδυτικά κίνητρα μπορούν να έχουν σημαντικό αποτέλεσμα, όταν συνδυάζονται με αναπτυξιακά έργα. Ένα τέτοιο έργο, που θα αποτελέσει πυλώνα τουριστικής ανάπτυξης για ολόκληρη την
κεντρική Εύβοια είναι το εμβληματικό έργο του Φράγματος Σέττας Μανικίων. Μετά από 13 χρόνια εγκατάλειψης και απαξίωσης εντάξαμε το έργο στο πρόγραμμα “Α.Τρίτσης”, με προυπολογισμό 41 εκ. ευρώ. Πρόκειται, για ένα έργο που θα αντιμετωπίσει ολιστικά και
οριστικά τα προβλήματα ύδρευσης και άρδευσης της ευρύτερης περιοχής της Αμαρύνθου και της Κύμης. Κυρίως, όμως, με την κατασκευή της τεχνητής λίμνης και τη διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου, θα αποτελέσει πόλο έλξης για αναψυχή,
δραστηριότητες και εναλλακτικές μορφές τουρισμού! Ήδη, βρισκόμαστε στο τελικό στάδιο επικαιροποίησης της μελέτης, καθώς

και της έγκρισης της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων, προκειμένου σύντομα να δημοπρατηθεί! Επίσης, στον τομέα των περιβαλλοντικών έργων, δρομολογήσαμε την ένταξη στο ΕΣΠΑ της Μονάδας Επεξεργασίας Απορριμμάτων Χαλκίδας με ΠΥ 49 εκατ.
ευρώ, ώστε να αρθεί το αδιέξοδο στην διαχείριση των απορριμμάτων στην Εύβοια! Φίλες και φίλοι, άφησα τελευταίο γιατί είναι και το  σημαντικότερο: τις δράσεις μας για την υγεία. Σε μια περίοδο με αιχμή τα θέματα υγείας επικεντρωθήκαμε στα προβλήματα και τις ανάγκες των υγειονομικών δομών της Εύβοιας. Κατ΄αρχήν το Νέο Νοσοκομείο Χαλκίδας, που για να ξεκινήσει τη λειτουργία του έπρεπε να γίνει η ΝΔ κυβέρνηση και ο Κυρ. Μητσοτάκης πρωθυπουργός. Στο πεδίο αυτό θέλω να ξεχωρίσω τη πρωτοβουλία μας για τη δημιουργία αιμοδυναμικού εργαστηρίου στη καρδιολογική κλινική του
Νοσοκομείου Χαλκίδας, προκειμένου να αντιμετωπίζονται εδώ τα περίπου 1000 περιστατικά, που χρήζουν αιμοδυναμικής υποστήριξης, όπως και της ίδρυσης του τομέα ΕΚΑΒ Μαντουδίου. Μετά την απόφαση του ΔΣ στα τέλη του 2022 για την ίδρυση τομέα στη Δάφνη,
βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία για τη πρόσληψη 10 διασωστών, ώστε να ικανοποιηθεί ένα δίκαιο και πάνδημο αίτημα της περιοχής. Αγαπητές φίλες και φίλοι, αναφερθήκαμε στις πιο σημαντικές δράσεις. Δεν είναι απλά δεσμεύσεις ή υποσχέσεις είναι έργα δρομολογημένα, με χρονοδιάγραμμα. Είναι έργα που θα αλλάξουν το τοπίο και θα βγάλουν επιτέλους την Εύβοια από την απομόνωση! Και πρέπει να πούμε ότι όλα τα μεγάλα έργα στην Εύβοια, η υψηλή γέφυρα Χαλκίδας, ο δρόμος Σχηματάρι Χαλκίδα, η παράκαμψη Χαλκίδας Ψαχνών, το Νοσοκομείο Χαλκίδας, η Αρέθουσα έγιναν από
δικές μας κυβερνήσεις, από κυβερνήσεις της Νέας Δημοκρατίας. Και αυτό αποτελεί εγγύηση! Αποτελεί εγγύηση ότι εμείς μιλάμε με έργα και τα έργα μας μιλάνε για μας! Για αυτό, λοιπόν, σ΄αυτόν τον αγώνα δεν θα μπούμε από κομματικό πατριωτισμό, αλλά θα μπούμε με ψηλά το κεφάλι και περηφάνεια! Περηφάνεια γιατί δεν υλοποιήσαμε
μόνο τις δεσμεύσεις μας, αλλά κάναμε ακόμα περισσότερα! Και αυτό μας δίνει το δικαίωμα να σας  βλέπουμε με καθαρή ματιά!