Χαλκιδα. Πρωτεύουσα του νομού και ο κύριος λιμένας της Περιφερειακής ενότητας Εύβοιας στην περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας με περίπου 65.000 κατοίκους. Βέβαια με την τωρινή απογραφή και λόγω της άρνησης του κόσμου να απογραφεί ίσως δούμε νούμερα προς τα κάτω. Χαλκιδα είμαστε τυχεροί που βρισκόμαστε 78 χιλιόμετρα από την πρωτεύουσα που σημαίνει γρήγορη πρόσβαση προς υπηρεσίες κρατικές,νοσοκομεία, λιμάνι Πειραιά, Ελ Βενιζέλος,αλλά τόσο άτυχοι που χρόνια τώρα το κράτος και οι θεσμοί όλοι κατά σειρά άφησαν μια πανέμορφη πόλη, που θα ζήλευαν όλοι στην Ελλάδα,δίχως επενδύσεις και ανάπτυξη. Θυμάστε πόσα χρόνια συζητούσαν για την Υψηλή γέφυρα,άλλα τοσα χρόνια να γίνει ο δρόμος Σχηματάρι Χαλκίδα, ο οποίος σήμερα εν ετει 2022 φαίνεται λίγος.. Δείτε τον άσχημο περιφερειακό περνώντας την Υψηλή γέφυρα προς κέντρο, νότια και βόρεια Εύβοια,δείτε τον κόμβο της συμφοράς όπου για να στρίψει κάποιος προς νότιο Εύβοια και Βασιλικό διανύει μια απόσταση ενός χιλιομέτρου σε 35 λεπτά. Λύσεις υπάρχουν και είναι απλές και οι οποίες μπορούν να πραγματοποιηθούν μέχρι να γίνουν τα μεγάλα έργα και οι οποίες είναι οι εξής: Πρωτίστως χρειάζεται λίγο καλαισθησία ώστε να μειώνεται ο εκνευρισμός αυτών που κινούνται και “να παίζει το μάτι που λένε..”! Έχουμε το Άγαλμα του Παπανικολάου, το οποίο πρέπει να αναδειχθεί. Μπορούν να φωτίσουν και να καθαρίσουν την Υψηλή γέφυρα δίνοντας χρώμα, μπορούν να φωτίσουν το Κολυμβητήριο και να βάλουν σε λειτουργία τις νεροτσουλήθρες που εδώ και χρόνια βλέπεις μόνο τα μπετά, μπορούν να ρίξουν τον δρόμο προς Βασιλικό που είναι κοντά στα γήπεδα ποδοσφαίρου, ώστε να φεύγουν, μπορούν να διαφημίσουν την πορεία στο Κάστρο του Καραμπαμπα, το κόκκινο Σπίτι, το νέο Μουσείο. Αυτές είναι μερικές πρόχειρες σκέψεις, αλλά ιδανικές ώστε να αλλάξει κάτι. Συνεχίζοντας μένω στο φαινόμενο του Ευρίπου που μαζί με την Παλαιά Γέφυρα αποτελούν το πιο σημαντικό εντυπωσιακό φαινόμενο που θα έπρεπε να αποτελεί πόλο έλξης εκατοντάδων επισκεπτων. Επίσης όταν μιλούμε για Τουρισμό διαφημίζουν τα πάντα.. Δηλαδή άνετα η Χαλκίδα θα μπορούσε να φιλοξενήσει σχολικό τουρισμό. Έχει αξιοθέατα έχει νυχτερινή ζωή, έχει διαδρομές ημερήσιες,έχει εμπορικά,έχει τα πάντα. Ξέρετε όλοι από τα παιδιά σας ή παιδιά φίλων σας ότι σε δύο περιόδους Δεκέμβρη και Απρίλιο οι τελειόφοιτοι του Λυκείου πηγαίνουν τις πενθήμερες εκδρομές. Που πηγαινουν; Γιάννενα,Κέρκυρα,Θεσσαλονίκη, Κρήτη. Από όλη την Ελλάδα πείτε μου ,πόσα σχολεία έρχονται στην Χαλκιδα; η απάντηση είναι μετρημένα στα δάκτυλα, όπου ακριβώς σε άλλες πόλεις γίνεται το αδιαχώρητο. Έχουμε αναρωτηθεί το γιατι; Συνεχίζοντας κατά δεύτερο λόγο θα μιλήσω με δύο πράγματα για τον θρησκευτικό Τουρισμό και δεν θα γράψω πολλά, θα αναφερθώ στην Αγια Παρασκευή, μια από τις αρχαιότερες εκκλησίες στην Ελλάδα μεγίστης θρησκευτικής και ιστορικής αξίας και τόσα άλλα που χρειάζονται σελίδες γραψίματος, Συνεχίζω με τον καλοκαιρινό Τουρισμό. Είμαστε με μεγάλα προνόμια ως προς την Θάλασσα, θα μπορούσα να γράφω ονόματα δεκάδες μόνο κεντρικά, θα μπορούσα να μιλάω για την ιδέα του θαλασσινού Καρναβαλιού,περίφημη ιδέα αλλά θέλει χρόνο τρόπο,κόπο. Μεγάλες πόλεις Πάτρα Ξάνθη που κάνουν καρναβάλι δουλεύουν χρόνια και όλο το χρόνο ώστε να έρθει η εδραίωση και η αποδοχή. Εμείς μια κάνουμε μια δεν κάνουμε μια αλλάζουμε θέματα μια έτσι μια αλλιώς. Φίλοι μου είναι τόσα πολλά τα καλά μας,αλλά θα πρέπει να δουλέψουμε να έχουμε όραμα και σχέδιο. Ζητώ συγγνώμη για όσα δεν ανέφερα, τα οποία χρειάζονται σελίδες επί σελίδων να γραφουν και να αναλυθούν. Αλλά θα ήθελα να αναφέρω και το κάτωθι: Τριάντα χρόνια τυραννιέται η Χαλκίδα με την αγορά, λες και είναι το γεφύρι της Άρτας.. Αν η αγορά ήταν να γίνει κλειστή αγορά όπως έχουν στο κέντρο τους,τα Χανιά, όπως έχουν ευρωπαϊκές πόλεις όπως η Σόφια, για να μην μιλήσω για τους γείτονες Τούρκους με τα 4000 μαγαζιά, πόσο κόσμο θα μάζευε η Χαλκίδα; Η ανάπτυξη έρχεται με πινελιές ομορφιάς, αγάπη για τον τόπο,υποδομές πάρκινγκ,καταλύματα σεβασμό στα άτομα με ειδικές ανάγκες, καθαριότητα,επενδύσεις.Κάτι τελευταιο ακόμα και το τρενάκι εαν κινείται εαν έκανε τον κύκλο πάντα σε γιορτές επετείους, αργίες,θα έδινε τροφή για σχολιασμό, διαφήμιση και εκεί βλέπετε τα Τρίκαλα με τον Μύλο των ξωτικών, όπου το δημοτικό τρενάκι πάω στην πόλη. Ένα μεγάλο συγνώμη γιατί ξέχασα τόσα πολλά να αναφέρω για την Πόλη της Χαλκίδας. Τα γραφόμενα ήταν μια μικρή σκέψη, θέλοντας να δώσω να κάνω την αρχή για κάποιες διορθωτικές κινησεις για μια πόλη που κατά το παρελθόν ήταν μια παραγωγική βιομηχανική πόλη, με πολλές επιχειρήσεις όπως το Τσιμεντάδικο, Ιωνία, σωληνουργεια κτλ. Υστερόγραφο δεν ξέχασα την Ιστορικότητα της Αυλίδας,αλλά θα κουμπώσει στον επόμενο τόνο.