Ένα ποδήλατο χωρίς αλυσίδες και χωρίς σχέσεις μετάδοσης παρουσίασαν δύο γερμανικές εταιρείες, φιλοδοξώντας να αλλάξουν τον τρόπο με τον οποίο μετακινούμαστε μέσα στην πόλη.
Οι λύσεις μικροκινητικότητας κερδίζουν όλο και περισσότερο έδαφος στις καθημερινές μετακινήσεις μας, με τα ηλεκτρικά ποδήλατα να είναι εκείνα που οδηγούν μια νέα τάση.
Αυτό δίνει το δικαίωμα στους κατασκευαστές να εξελίξουν περαιτέρω μια τεχνολογία η οποία ούτως ή άλλως πραγματοποιεί τα πρώτα της βήματα και να δημιουργήσουν νέες, επαναστατικές εφαρμογές.
Μια από αυτές ανήκει σε δύο γερμανικές εταιρείες, την Schaeffler και την Heinzmann, και έχει ήδη πάρει το πράσινο φως ώστε να περάσει στη γραμμή παραγωγής, ανατρέποντας όσα γνωρίζαμε μέχρι σήμερα για τα ποδήλατα και δει τα ηλεκτρικά.
Το σύστημα των Schaeffler και Heinzmann καταργεί την παρουσία της αλυσίδας αλλά και ενός συστήματος μετάδοσης, καθώς τα πεντάλ δεν συνδέονται με φυσικό τρόπο με τον πίσω τροχό του ποδηλάτου.
Ο αναβάτης εξακολουθεί να ποδηλατεί, ωστόσο, το «έργο» το οποίο παράγει η κίνηση των ποδιών του μετατρέπεται με έμμεσο και όχι με άμεσο τρόπο σε κινητική ενέργεια.
Επί της ουσίας η σύνδεση γίνεται με τη μετάδοση ενός ηλεκτρονικού σήματος από τα πεντάλ προς τον ηλεκτροκινητήρα, καθορίζοντας τη ροπή που θα μεταφέρει ο τελευταίος στον τροχό.
Παράλληλα, μια μικρή «γεννήτρια» μετατρέπει όσο ποδηλατεί κανείς την κινητική ενέργεια σε ηλεκτρική, αυξάνοντας τη διαθέσιμη ηλεκτρική ενέργεια και ως εκ τούτου την αυτονομία.
To Free Drive, όπως ονομάζεται, καταργεί επίσης την ανάγκη ύπαρξης ενός συστήματος μετάδοσης, μιας και η ισχύς και η ροπή του ηλεκτροκινητήρα προσαρμόζεται διαρκώς ώστε να ανταπεξέλθει στις ανάγκες του αναβάτη, την ίδια στιγμή που η απουσία οποιασδήποτε μηχανικής σύνδεσης προσφέρει τη μέγιστη δυνατή ελευθερία ως προς τον σχεδιασμό και την αρχιτεκτονική ενός ποδηλάτου.
Άλλωστε η συγκεκριμένη εφαρμογή δεν απευθύνεται μόνον στα συμβατικά ποδήλατα αλλά και σε εκείνα τα οποία θα κληθούν να υπηρετήσουν απαιτητικότερους ρόλους, όπως αυτόν της μεταφοράς εμπορευμάτων.