Οι αλλαγές στην ασφάλιση αστικής ευθύνης αυτοκινήτου που θα γίνουν μέσα στο 2023.


Το επόμενο διάστημα ένα ζήτημα που θα απασχολήσει την ασφαλιστική αγορά αλλά και τους αρμόδιους φορείς της πολιτείας είναι η εναρμόνιση της ελληνικής νομοθεσίας με την τροποποίηση κοινοτικής οδηγίας για την ασφάλιση αστικής ευθύνης οχημάτων.
Πιο συγκεκριμένα:
Στις 2 Δεκεμβρίου 2021 δημοσιεύθηκε στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης η Οδηγία (ΕΕ) 2021/2118 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 24ης Νοεμβρίου 2021, για την τροποποίηση της Οδηγίας 2009/103/ΕΚ σχετικά με την ασφάλιση της αστικής ευθύνης που προκύπτει από την κυκλοφορία αυτοκινήτων οχημάτων και τον έλεγχο της υποχρέωσης προς ασφάλιση της ευθύνης αυτής (γνωστή ως Motor Insurance Directive ή αλλιώς MID).
Τα βασικά σημεία της νέας Οδηγίας για την τροποποίηση της MID έχουν ως ακολούθως:
Ορισμός του οχήματος
• Περιλαμβάνεται κάθε μηχανοκίνητο όχημα που κινείται αποκλειστικά με μηχανική ισχύ επί εδάφους, αλλά δεν κινείται σε ράγες με: μέγιστη ταχύτητα σχεδιασμού άνω των 25 km / h, ή μέγιστο καθαρό βάρος άνω των 25 kg και μέγιστη ταχύτητα σχεδιασμού άνω των 14 km / h
• Επιπλέον εμπίπτει κάθε ρυμουλκούμενο (trailer), αλλά όχι τα αναπηρικά αμαξίδια Ο οργανισμός αποζημίωσης (Επικουρικό Κεφάλαιο) που παρέχει την αρχική αποζημίωση στη συνέχεια θα έχει το δικαίωμα να την ανακτήσει ό,τι κατέβαλε από τον αντίστοιχο οργανισμό του Κράτους Μέλους καταγωγής του αφερέγγυου ασφαλιστή. Ημερομηνία ενσωμάτωσης – μεταφοράς στα Κράτη Μέλη
• Έως τις 23 Δεκεμβρίου 2023, τα Κράτη Μέλη θα πρέπει να θεσπίσουν και να δημοσιεύσουν τα αναγκαία μέτρα προκειμένου να συμμορφωθούν με τις διατάξεις της νέας αυτής Οδηγίας.
• Νωρίτερα και συγκεκριμένα έως τις 23 Ιουνίου 2023, τα Κράτη Μέλη θα πρέπει να συμμορφωθούν με τις τροποποιήσεις που αναφέρονται στην νέα Οδηγία και αφορούν στην προστασία των ζημιωθέντων έναντι ζημιών που προκαλούνται από ατυχήματα που συμβαίνουν στο κράτος μέλος διαμονής τους ή και σε κράτος μέλος εκτός του κράτους μέλους διαμονής τους, στην περίπτωση της αφερεγγυότητας ασφαλιστικής επιχείρησης.
Η εναρμόνιση της ελληνικής νομοθεσίας με τις διατάξεις της νέας Οδηγίας για την Ασφάλιση Αυτοκίνητων Οχημάτων αναμένεται να απασχολήσει το επόμενο διάστημα τους αρμόδιους φορείς της Πολιτείας και την ΕΑΕΕ, καθώς θα πρέπει να γίνουν οι αναγκαίες προσαρμογές στο ισχύον θεσμικό πλαίσιο, ιδίως εις ό,τι αφορά τον ορισμό του οχήματος και τις διαδικασίες προστασίας των ζημιωθέντων σε περίπτωση αφερεγγυότητας ασφαλιστικής επιχείρησης.