Στο μικροσκόπιο του οικονομικού επιτελείου, ενόψει ΔΕΘ, φαίνεται πως βρίσκεται η κατάργηση του φόρου πολυτελούς διαβίωσης, η οποία θα ενισχύσει τις πωλήσεις των μεγάλου κυβισμού μοντέλων.
Την κατάργηση ενός εκ των λεγόμενων «μνημονιακών φόρων» που εισήχθησαν κατά τα δύσκολα χρόνια της οικονομικής κρίσης, εξετάζει, σύμφωνα με πληροφορίες του carandmotor, το Yπουργείο Oικονομικών σε μια προσπάθεια να να τονώσει την αγορά αυτοκινήτου, διορθώνοντας παράλληλα τις αδικίες που υφίστανται οι κάτοχοι μεγάλου κυβισμού μοντέλων.
Πρόκειται για τον φόρο πολυτελούς διαβίωσης, ο οποίος εφαρμόστηκε για πρώτη φορά με το άρθρο 44 του Ν. 4111/2013 και έχει ισχύ μέχρι και σήμερα.
Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι φόρος πολυτελούς διαβίωσης ισχύει για όλα τα αυτοκίνητα με κυβισμό από 1.929 κ.εκ. και πάνω (έως και 10ετίας) και υπολογίζεται ως ποσοστό του ετήσιου τεκμηρίου διαβίωσης (αντικειμενική δαπάνη).
Ειδικότερα, από 1.929 κυβικά έως και 2.500 κυβικά, επιβάλλεται φόρος 5% πάνω στην ετήσια αντικειμενική δαπάνη (τεκμήριο). Αν το Ι.Χ είναι πάνω από 2.500 κυβικά, ο φόρος αντίστοιχα είναι 13% επί του τεκμηρίου.
Αυτοκίνητα Ελλάδα με φόρο πολυτελούς διαβίωσης, καταργείται
Εξαιρούνται τα ιδιωτικής χρήσης οχήματα παλαιότητας από 10 έτη και πάνω – από το έτος της πρώτης κυκλοφορίας τους στην Ελλάδα – και τα αναπηρικά αυτοκίνητα. Επίσης στα αυτοκίνητα των 5 έως 10 ετών ο φόρος πολυτελούς διαβίωσης μειώνεται κατά 30%.
Με βάση τα παραπάνω, αν ένα αυτοκίνητο 2.000 κυβικών εκατοστών είναι κάτω των 5 ετών και το ετήσιο τεκμήριό του βρίσκεται στα 8.800 ευρώ, τότε ο φόρος πολυτελούς διαβίωσης που του αναλογεί ανέρχεται στα 440 ευρώ.
Ακόμα πιο δυσβάστακτη είναι η επιβάρυνση για τους ιδιοκτήτες μεγαλύτερων κυβισμού μοντέλων, όπως είναι τα αυτοκίνητα με 3λιτρα μοτέρ.
Έστω ιδιοκτήτης ΙΧ αυτοκινήτου 3.000 κ.εκ. και παλαιότητας 3 ετών που έχει τεκμήριο 17.800 ευρώ, τότε επιβαρύνεται με φόρο ύψους 2.314 ευρώ.
Από την κατάργηση του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης θα επωφεληθούν οι εταιρείες που έχουν στην γκάμα τους πολλά μεγάλου κυβισμού (από 1.929 κ.εκ. και πάνω) μοντέλα.
Πρόκειται για μια μεγάλη αδικία, δεδομένου ότι σε πολλές περιπτώσεις οι μεγάλου κυβισμού κινητήρες νέας γενιάς ενδέχεται να έχουν χαμηλότερη κατανάλωση και μικρότερες εκπομπές ρύπων συγκριτικά με τους τούρμπο 1.400άρηδες ή 1.600άρηδες κινητήρες αντίστοιχων μοντέλων, τα οποία φυσικά δεν επηρεάζονται από τον φόρο πολυτελούς διαβίωσης, μιας και όπως προείπαμε στη διαμόρφωσή του μετράει ο κυβισμός και μόνο.